frond-like

Polish translation: występy liściopodobne//występy frędzelkówe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:frond-like
Polish translation:występy liściopodobne//występy frędzelkówe
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

13:00 Aug 2, 2018
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: frond-like
Tłuszczak drzewiasty w stawie z "frond-like projections of the synovium".
Ka De
występy liściopodobne//występy frędzelkówe
Explanation:
Taki na przykład lipoma arborescens zwany po polsku tłuszczakiem drzewiastym. Tłuszczaki drzewiaste rosną sobie wewnątrzstawowo. Wyrastają z błony maziowej i zamiast kształtu rozpychającej wnętrze stawu (najczęściej kolanowego) kulki przyjmują postać obrastającego maziówkę kosmkowego dywanu pełnego tłuszczowych frędzelków, przy czym nie jest do końca jasne czy są przykładem prawdziwych, choć łagodnych, nowotworów czy tylko nienowotworowym, być może odczynowym procesem rozrostowym.
https://www.facebook.com/patolodzynaklatce/photos/a.34901373...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Lipoma arborescens
Agnieszka Nowicka
2 +1występy liściopodobne//występy frędzelkówe
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
występy liściopodobne//występy frędzelkówe


Explanation:
Taki na przykład lipoma arborescens zwany po polsku tłuszczakiem drzewiastym. Tłuszczaki drzewiaste rosną sobie wewnątrzstawowo. Wyrastają z błony maziowej i zamiast kształtu rozpychającej wnętrze stawu (najczęściej kolanowego) kulki przyjmują postać obrastającego maziówkę kosmkowego dywanu pełnego tłuszczowych frędzelków, przy czym nie jest do końca jasne czy są przykładem prawdziwych, choć łagodnych, nowotworów czy tylko nienowotworowym, być może odczynowym procesem rozrostowym.
https://www.facebook.com/patolodzynaklatce/photos/a.34901373...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1349
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski: Dobra robota :)
21 hrs
  -> Dziękuję Marcinie. Serdecznie pozdrawiam.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Lipoma arborescens


Explanation:
Tłuszczak drzewiasty - Lipoma arborescens.

Example sentence(s):
  • Lipoma arborescens is a rare condition affecting synovial linings of the joints and bursae, with 'frond like' depositions of fatty tissue. It is a chronic, slowly progressive intra-articular lesion characterised by villous lipomatous proliferation of the
  • Lipoma arborescens zwany po polsku tłuszczakiem drzewiastym. Tłuszczaki drzewiaste rosną sobie wewnątrzstawowo. Wyrastają z błony maziowej i zamiast kształtu rozpychającej wnętrze stawu (najczęściej kolanowego) kulki przyjmują postać obra
Agnieszka Nowicka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Tak, to jest lipoma arborescens, ale chodzi tu o opis jego wyglądu.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search