psychosis protoinfantilis vs. psychosis infantilis

Polish translation: spektrum zaburzeń autystycznych vs. psychoza dziecięca

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:psychosis protoinfantilis vs. psychosis infantilis
Polish translation:spektrum zaburzeń autystycznych vs. psychoza dziecięca
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

03:56 Jan 4, 2019
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: psychosis protoinfantilis vs. psychosis infantilis
Also, the diagnosis criteria for “autism” changed within the course of the study. From 1971 to 1993, the ICD-8 standards for diagnosis (psychosis protoinfantilis 299.00 or psychosis infantilis 299.01) were used to measure autism incidence. However, from 1994 to 2000, the ICD-10 standard (infantile autism, F84.1) was used.

Dziękuję za odpowiedź.
Epcia33
spektrum zaburzeń autystycznych vs. psychoza dziecięca
Explanation:
Psychose infantile est une dénomination utilisée dans la CFTMEA pour désigner une série de troubles psychiques de l'organisation de la personnalité et de la relation de l'enfant avec lui-même, avec l'autre et avec son monde extérieur, et qui se caractérise par une perte de contact soutenue et continue avec la réalité.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Psychose_infantile

ccccc
The diagnostic category used by the Danish psychiatric system changed after 1993 from
“psychosis proto-infantilis” of ICD-8 to “childhood autism” of ICD-10. Psychosis proto-infantilis (code 299) is a category that has never been used in published autism surveys outside of Denmark. ICD-8 contained another, clearly more suitable code, 295.8 for “infantile autism”, which provided diagnostic criteria similar to current criteria used in ICD-10 and DSM-IV.
https://pdfs.semanticscholar.org/3776/ffe2d30a09d5655ab7cecb...
cccccccccccccccccccccccc

spektrum zaburzeń autystycznych (299.00) według klasyfikacji DSM-5[]
A. Stałe deficyty w zakresie komunikacji społecznej i społecznej interakcji występujące w różnych kontekstach sytuacyjnych, niewyjaśnione przez ogólne opóźnienia rozwojowe i przejawiające się na trzy następujące sposoby: (1) Deficyty w zakresie społeczno-emocjonalnej wzajemności, których zakres sięga, przykładowo, od anormalnego podejścia społecznego i niepowodzeń w normalnych dwustronnych konwersacjach, poprzez zredukowane dzielenie się zainteresowaniami, emocjami i afektem oraz reakcjami, po całkowity brak inicjowania interakcji społecznej. (2) Deficyty w zakresie zachowań o charakterze komunikacji niewerbalnej, używanych w celu interakcji społecznej; począwszy od słabo zintegrowanej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, poprzez nieprawidłowości kontaktu wzrokowego i języka ciała lub deficytów w zakresie rozumienia i stosowania komunikacji niewerbalnej, po całkowity brak ekspresji twarzy lub gestów. (3) Deficyty w zakresie umiejętności budowania, podtrzymywania i rozumienia relacji interpersonalnych w stosunku do bieżącego poziomu rozwojowego, których stopień może być różny, począwszy od trudności w doborze zachowania do zastosowania w odpowiednich kontekstach społecznych, poprzez trudności w dzieleniu zabawy wyobrażeniowej i nawiązywaniu przyjaźni, po widoczny brak zainteresowania ludźmi.
http://encyklopedia.naukowy.pl/Zespół_Kannera,vstrona_3

cccccc
299.00 Zaburzenie autystyczne
https://sites.google.com/site/zaburzenierozwoju/strona-glown...

cccccccccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3spektrum zaburzeń autystycznych vs. psychoza dziecięca
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1psychosis protoinfantilis vs. psychosis infantilis
Robert Foltyn


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spektrum zaburzeń autystycznych vs. psychoza dziecięca


Explanation:
Psychose infantile est une dénomination utilisée dans la CFTMEA pour désigner une série de troubles psychiques de l'organisation de la personnalité et de la relation de l'enfant avec lui-même, avec l'autre et avec son monde extérieur, et qui se caractérise par une perte de contact soutenue et continue avec la réalité.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Psychose_infantile

ccccc
The diagnostic category used by the Danish psychiatric system changed after 1993 from
“psychosis proto-infantilis” of ICD-8 to “childhood autism” of ICD-10. Psychosis proto-infantilis (code 299) is a category that has never been used in published autism surveys outside of Denmark. ICD-8 contained another, clearly more suitable code, 295.8 for “infantile autism”, which provided diagnostic criteria similar to current criteria used in ICD-10 and DSM-IV.
https://pdfs.semanticscholar.org/3776/ffe2d30a09d5655ab7cecb...
cccccccccccccccccccccccc

spektrum zaburzeń autystycznych (299.00) według klasyfikacji DSM-5[]
A. Stałe deficyty w zakresie komunikacji społecznej i społecznej interakcji występujące w różnych kontekstach sytuacyjnych, niewyjaśnione przez ogólne opóźnienia rozwojowe i przejawiające się na trzy następujące sposoby: (1) Deficyty w zakresie społeczno-emocjonalnej wzajemności, których zakres sięga, przykładowo, od anormalnego podejścia społecznego i niepowodzeń w normalnych dwustronnych konwersacjach, poprzez zredukowane dzielenie się zainteresowaniami, emocjami i afektem oraz reakcjami, po całkowity brak inicjowania interakcji społecznej. (2) Deficyty w zakresie zachowań o charakterze komunikacji niewerbalnej, używanych w celu interakcji społecznej; począwszy od słabo zintegrowanej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, poprzez nieprawidłowości kontaktu wzrokowego i języka ciała lub deficytów w zakresie rozumienia i stosowania komunikacji niewerbalnej, po całkowity brak ekspresji twarzy lub gestów. (3) Deficyty w zakresie umiejętności budowania, podtrzymywania i rozumienia relacji interpersonalnych w stosunku do bieżącego poziomu rozwojowego, których stopień może być różny, począwszy od trudności w doborze zachowania do zastosowania w odpowiednich kontekstach społecznych, poprzez trudności w dzieleniu zabawy wyobrażeniowej i nawiązywaniu przyjaźni, po widoczny brak zainteresowania ludźmi.
http://encyklopedia.naukowy.pl/Zespół_Kannera,vstrona_3

cccccc
299.00 Zaburzenie autystyczne
https://sites.google.com/site/zaburzenierozwoju/strona-glown...

cccccccccccccc

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1693

9 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
psychosis protoinfantilis vs. psychosis infantilis


Explanation:
Zostawiłbym to po łacinie, dodając w nawiasie przybliżone tłumaczenie, np.
np. psychoza wczesnodziecięca vs. psychoza wieku dziecięcego.

Nie udało mi się znaleźć polskiej wersji klasyfikacji ICD-8 (to są lata sześćdziesiąte)



Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 427




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search