to traffick

Polish translation: migrować

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to traffick
Polish translation:migrować
Entered by: Epcia33

13:08 Feb 16, 2020
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: to traffick
Under certain conditions, one of which is immune stimulation, it [receptor] trafficks, it goes up to the membrane and inserts itself.

https://youtu.be/uS0ioiB0_oY?t=360

Będę wdzięczna za odpowiedź.
Epcia33
migrować
Explanation:
Wprowadzenie CCL23 jest nową CC‑chemokiną uczestniczącą w migracji leukocytów i powstawaniu chorób na podłożu zapalnym. Stan zapalny, stres oksydacyjny i cukrzyca powszechnie występują u pacjen‑tów z przewlekłą chorobą nerek (PChN), zwłaszcza u osób z towarzyszącą chorobą sercowo‑naczyniową (ChSN).
CCL23 is a new CC chemokine involved in leukocyte trafficking and inflammatory dis‑ eases. Inflammation, oxidative stress, and diabetes are common in patients with chronic kidney disease (CKD), particularly in those with cardiovascular disease (CVD).
https://pdfs.semanticscholar.org/1ab6/8780ede08b959407cc4bfb...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3migrować
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3przemieszczać się
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1przenosić/przekazywać
geopiet


Discussion entries: 4





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
to traffic
przenosić/przekazywać


Explanation:
Receptory

Receptory w OUN to wyspecjalizowane struktury, które rozpoznają określony neuroprzekaźnik, a następnie przekazują informację do wnętrza neuronu. Każdy neuroprzekaźnik w mózgu działa poprzez określoną, specyficzną dla siebie pulę receptorów, które nie rozpoznają innych neurotransmiterów.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 521

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przemieszczać się


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2020-02-29 14:51:44 GMT)
--------------------------------------------------

Różnorodność efektów wywoływanych przez chemokiny związane ze specyficznym dla siebie receptorem wynika ze zdolności aktywowania szeregów szlaków wewnątrz-cytoplazmatycznych, które kontrolują zarówno zamiany funkcjonalne, jak i morfologiczne odpowiedzialne za migrację komórki, jak również zaangażowane są w kontrolę aktywacji, proliferacji i apoptozy komórki. Chemokiny mogą regulować własną produkcję autokrynnie (wzmagając ekspresję w komórce produkującej), parakrynnie (pobudzając produkcję w bezpośrednim sąsiedztwie komórki produkującej), jak i endokrynnie (oddziałując na komórki znajdujące się w innych narządach). Odchylenia od prawidłowego, fizjologicznego stężenia chemokin związane jest z zaburzeniem procesów hematopoezy i rozwoju narządów limfatycznych selektywną aktywacją i przemieszczaniem się leukocytów (leukocyte trafficking), występowaniem stanów zapalnych, alergii, gojeniem ran, wzrostem nowych naczyń krwionośnych (angiogenezą), rozwojem i przerzutami nowotworów złośliwych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Chemokiny

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1867

13 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
migrować


Explanation:
Wprowadzenie CCL23 jest nową CC‑chemokiną uczestniczącą w migracji leukocytów i powstawaniu chorób na podłożu zapalnym. Stan zapalny, stres oksydacyjny i cukrzyca powszechnie występują u pacjen‑tów z przewlekłą chorobą nerek (PChN), zwłaszcza u osób z towarzyszącą chorobą sercowo‑naczyniową (ChSN).
CCL23 is a new CC chemokine involved in leukocyte trafficking and inflammatory dis‑ eases. Inflammation, oxidative stress, and diabetes are common in patients with chronic kidney disease (CKD), particularly in those with cardiovascular disease (CVD).
https://pdfs.semanticscholar.org/1ab6/8780ede08b959407cc4bfb...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1867




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search