stent strut

Polish translation: rozpórka stentu

09:01 Apr 20, 2020
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: stent strut
Stent Strut Dimension
PaulinaJJ
Poland
Polish translation:rozpórka stentu
Explanation:
W większości przypadków, bezpośrednio po implantacji, rozpórki stentu (stent’s struts) poddane działaniu ciśnienia wypełniającego balon przylegają do ściany naczynia. Na ogół nie obserwuje się przepływu krwi między ścianą a rozpórkami.
https://journals.viamedica.pl/cardiology_journal/article/vie...

Stenty uwalniające lek nowej generacji charakteryzują się metalową konstrukcją z cienkich rozpórek, będącą podłożem do uwalniania leków antyproliferacyjnych z grupy limusów przez trwałe polimery o udoskonalonej biokompatybilności i mniejszej masie...
https://www.ptkardio.pl/Wytyczne_ESC_EACTS_dotyczace_rewasku...
Selected response from:

Jerzy Karpiuk
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rozpórka stentu
Jerzy Karpiuk
3element strukturalny stentu
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
element strukturalny stentu


Explanation:
W pracy przyjęto założenie, iż głównym mechanizmem SBC po implantacji stentu do naczynia głównego jest przesunięcie ostrogi przez elementy strukturalne stentu (ang. struts), odpowiadające za utrzymanie jego światła.
https://www.mp.pl/kardiologiapolska/en/node/10490/pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-04-20 10:54:11 GMT)
--------------------------------------------------

W przeciwnym wypadku, poszczególne funkcje spełniać mogą warstwy wykonane z różnych materiałów, które stanowią element strukturalny stentu.
https://zita.cmpw-pan.edu.pl/pl/projekty/projekty-z-zakresu-...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1835

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozpórka stentu


Explanation:
W większości przypadków, bezpośrednio po implantacji, rozpórki stentu (stent’s struts) poddane działaniu ciśnienia wypełniającego balon przylegają do ściany naczynia. Na ogół nie obserwuje się przepływu krwi między ścianą a rozpórkami.
https://journals.viamedica.pl/cardiology_journal/article/vie...

Stenty uwalniające lek nowej generacji charakteryzują się metalową konstrukcją z cienkich rozpórek, będącą podłożem do uwalniania leków antyproliferacyjnych z grupy limusów przez trwałe polimery o udoskonalonej biokompatybilności i mniejszej masie...
https://www.ptkardio.pl/Wytyczne_ESC_EACTS_dotyczace_rewasku...

Jerzy Karpiuk
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search