Polar Thigh

Polish translation: uszkodzenie mechaniczne odmrożonej skóry uda

04:51 Apr 23, 2020
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Polar Thigh
An injury one gets from skin abrasion in extremely cold weather. Not a very popular term with very little publications.
Leszek Tatar
United Kingdom
Polish translation:uszkodzenie mechaniczne odmrożonej skóry uda
Explanation:
I couldn't find any equivalent term in Polish, so that's what I would use - a descriptive term based on existing terminology, or "mechaniczne uszkodzenie powierzchniowego odmrożenia uda" (based on ICD T33.6)
Selected response from:

Alicja Jaczewska
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1uszkodzenie mechaniczne odmrożonej skóry uda
Alicja Jaczewska
2odmroziny (kolan, ud, podudzi)
geopiet


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
uszkodzenie mechaniczne odmrożonej skóry uda


Explanation:
I couldn't find any equivalent term in Polish, so that's what I would use - a descriptive term based on existing terminology, or "mechaniczne uszkodzenie powierzchniowego odmrożenia uda" (based on ICD T33.6)

Example sentence(s):
  • Wbrew panującemu przekonaniu absolutnie nie wolno pocierać zamarzniętych części ciała. Takie działanie nie tylko nie wspomoże ogrzewania, ale może spowodować uszkodzenia mechaniczne odmrożonych części ciała.
  • Ważne jest unikanie masowania odmrożonych miejsc, ponieważ tkanki są wówczas podatne na uszkodzenia mechaniczne.

    https://zagojeni.pl/pierwsza-pomoc/odmrozenia/
    https://fizjoterapeuty.pl/fizjoterapia/odmrozenia.html
Alicja Jaczewska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Foltyn: Makes sense.
3 hrs
  -> dziękuję :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
polar thigh
odmroziny (kolan, ud, podudzi)


Explanation:
Polar thigh is basically chilblains on your thighs caused by severe cold and friction which can swiftly become blisters and then large open wounds if left untreated. Prevent them by having a silk layer beneath wool base layers, and wearing a down skirt over your ski trousers. Treat the itchy red lesions with steroid cream." - https://www.redbull.com/gb-en/arctic-survival-tips

--

Chilblains, also known as pernio and chill burns is a medical condition that occurs when a predisposed individual is exposed to cold and humidity, causing tissue damage. - https://en.wikipedia.org/wiki/Chilblains

--

Odmroziny (perniosis)

Zmiany te mają charakter rumieniowo-sinych, ciastowatych nacieków, niekiedy z siatkowatym układem naczyń na powierzchni skóry.

[cut]

Sinica siateczkowata goleni, zgodnie z nazwą występuje najczęściej na podudziach, ale kolana i uda także u wielu pacjentów są zajęte procesem chorobowym. Zmiany mają charakter ciastowatych nacieków o sinym odcieniu, czasem obserwuje się także guzy o spoistej konsystencji.

[cut]

Zapalenie tkanki podskórnej wywołane zimnem polega na powstawaniu zmian chorobowych o charakterze rozlanych nacieków zlokalizowanych w tkance podskórnej, najczęściej pojawiających się w obrębie pośladków oraz kończyn dolnych. Zwykle rozwijają się one po jeździe na sankach czy nartach.

http://www.aptekarzpolski.pl/2011/12/12-2011-zmiany-skorne-s...

--

Odmroziny (perniosis) – to mało znane (być może ze względu na łagodny charakter), ale przewlekłe następstwa wpływu zimna na skórę. Są efektem działania temperatury umiarkowanie niskiej, ale przez długi okres czasu. - http://www.aptekarzpolski.pl/2010/02/01-2010-nasza-zima-zla-...



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 513




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search