dry and bloody taps

Polish translation: nakłucie z zanieczyszczeniem wód płodowych krwią//bez uzyskania wód płodowych

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dry and bloody taps
Polish translation:nakłucie z zanieczyszczeniem wód płodowych krwią//bez uzyskania wód płodowych
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

11:12 May 12, 2020
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / gynecology
English term or phrase: dry and bloody taps
The current recommendation for‘continuous ultrasound control’ rests on the need to avoid ‘dry’ and ‘bloody taps’ principally because the presence of blood may interfere with amniocyte culture.
Agnes Poroslo
United Kingdom
nakłucie z zanieczyszczeniem wód płodowych krwią//bez uzyskania wód płodowych
Explanation:
Opcjonalne definicje

W rzadkich sytuacjach konieczne może być wykonanie kilku nakłuć, gdy nie uzyska się wód płodowych z pierwszego wkłucia. Równie rzadko zdarza się, że nie uzyskuje się wyniku – ma to miejsce zazwyczaj w sytuacji, gdy wód płodowych jest zbyt mało lub są one zanieczyszczone krwią.
https://medfemina.pl/amniopunkcja/
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nakłucie z zanieczyszczeniem wód płodowych krwią//bez uzyskania wód płodowych
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3amniopunkcja (nakłucie) z pobraniem krwi płodowo-matczynnej// bez pobrania płynu owodniowego
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
amniopunkcja (nakłucie) z pobraniem krwi płodowo-matczynnej// bez pobrania płynu owodniowego


Explanation:
Bloody tap amniocentesis: discrimination between fetal and maternal blood by means of hemoglobin electrophoresis.
Bloody amniotic fluid from amniocentesis or vaginal blood obtained in the late third trimester from 15 patients was analyzed for the presence of fetal blood by hemoglobin electrophoresis and Kleihauer-Betke tests. In addition, 15 experimentally formulated specimens were submitted for analysis. Where quantities were sufficient for parallel assay, the tests correlated 100%. Hemoglobin electrophoresis was an objective test for quantifying and accurately distinguishing the source of fetal-maternal bleeding.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6837663
ccccccccc
Bloody taps were obtained in 158 out of 5765 (27 per cent) middle trimester amniocenteses reviewed. Of these, 70 (44 per cent) contained measurable fetal blood, and 88 (56 per cent) only maternal blood.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/0144361910900776...

cccccccccccccccccccccc
no liquor is aspirated , what is appropriately termed as a “ dry tap "
https://books.google.com/books?id=v9KvW4koaH0C&pg=PA49&lpg=P...

cc
Amniopunkcja jest to badanie polegające na nakłuciu pod kontrolą USG jamy owodni, w której rozwija się płód i pobraniu płynu owodniowego do badania cytogenetycznego/molekularnego. Jest to badanie prenatalne inwazyjne, rozstrzygające w sytuacjach podwyższonego ryzyka wad genetycznych u płodu (aberracji chromosomowych lub mutacji genowych), stwierdzanych w badaniach nieinwazyjnych lub na podstawie wywiadu rodzinnego. Polega na badaniu chromosomów amniocytów, czyli obecnych w płynie owodniowym złuszczonych komórek płodu, mn. z powierzchni skóry, układu pokarmowego, oddechowego lub moczowego.
https://medfemina.pl/amniopunkcja/

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1867

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nakłucie z zanieczyszczeniem wód płodowych krwią//bez uzyskania wód płodowych


Explanation:
Opcjonalne definicje

W rzadkich sytuacjach konieczne może być wykonanie kilku nakłuć, gdy nie uzyska się wód płodowych z pierwszego wkłucia. Równie rzadko zdarza się, że nie uzyskuje się wyniku – ma to miejsce zazwyczaj w sytuacji, gdy wód płodowych jest zbyt mało lub są one zanieczyszczone krwią.
https://medfemina.pl/amniopunkcja/

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1867
Grading comment
Dziekuje




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search