a study

Polish translation: badania

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a study
Polish translation:badania
Entered by: majawn

00:23 Oct 26, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: a study
chodzi tutaj o badanie naukowe (medyczne). Kontekst jest taki" In order to participate in this study..."

Czy jest w polskim rozroznienie pomiedzy takim badaniem naukowym w sensie "study" po angielsku, a badaniem w sensie "examination" for angielsku.
Dziekuje
Lota
United States
badania
Explanation:
Tak latwo sie tego nie da rozroznic, ale badania naukowe powinny byc w liczbie mnogiej. Np.
Badania naukowe, eksperymentalne.
Badania sonda?owe, prognostyczne.
Oraz
Badanie chorych.
Badanie oskar?onych, ?wiadków. (wg. PWN)
Oczywiescie jezeli jest wiecej niz jedno badanie (np. badanie krwi i badanie moczu) to idziemy na badania (wiec tez jest l.mn.), ale badania naukowe sa "mnogie" same w sobie.
Selected response from:

majawn
Poland
Grading comment
This will work best, thank you.
Lota
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3badanie (kliniczne)
OTMed (X)
5badania
majawn


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
badanie (kliniczne)


Explanation:
je¶li w tek¶cie mowa o 'clinical study' można IMHO używać terminu 'badanie kliniczne'.
Research study = badanie naukowe.


OTMed (X)
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathy O
33 mins

agree  Piotr Sawiec
6 hrs

agree  cynamon
6 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
badania


Explanation:
Tak latwo sie tego nie da rozroznic, ale badania naukowe powinny byc w liczbie mnogiej. Np.
Badania naukowe, eksperymentalne.
Badania sonda?owe, prognostyczne.
Oraz
Badanie chorych.
Badanie oskar?onych, ?wiadków. (wg. PWN)
Oczywiescie jezeli jest wiecej niz jedno badanie (np. badanie krwi i badanie moczu) to idziemy na badania (wiec tez jest l.mn.), ale badania naukowe sa "mnogie" same w sobie.

majawn
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
This will work best, thank you.
Lota




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search