maternity grant

Polish translation: zasiłek porodowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:maternity grant
Polish translation:zasiłek porodowy
Entered by: Monika Rozwarzewska

12:54 Apr 5, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: maternity grant
In the UK lump sum of XXX paid before or up to 60 days after the birth.


Jak to sie fachowo nazywa?

W jednym zrodle okreslono to jako Zapomoga macierzynska???? Czy to to?
Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
zasiłek porodowy
Explanation:
na stronie informacyjnej ZUS znalezione.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2005-04-05 13:10:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zus.pl/swiadcze/zas002.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 5 mins (2005-04-06 06:00:09 GMT)
--------------------------------------------------

a propos pytania Askera: tu nie chodzi o dosłowne tłumaczenie, tylko odpowiednik tego samego w Polsce
Selected response from:

Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Grading comment
Serdecznie dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3zasiłek porodowy
Monika Rozwarzewska
5zasiłek macierzyński
Arkadiusz S
5zasiłek macierzyński
Arkadiusz S
4becikowe
Adam Lankamer


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
becikowe


Explanation:
http://tinyurl.com/5qh8n

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 180

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zasiłek macierzyński


Explanation:
Jaślan

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 51 mins (2005-04-05 21:46:16 GMT)
--------------------------------------------------

Zgodnie z ustawą z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 1999 r. nr 60, poz. 636) zasiłek macierzyński przysługuje ubezpieczonej, która w okresie ubezpieczenia chorobowego lub w okresie urlopu wychowawczego:

1.
urodziła dziecko,
2.
przyjęła dziecko w wieku do 1 roku na wychowanie i wystąpiła do sądu opiekuńczego w sprawie jego przysposobienia,
3.
przyjęła dziecko w wieku do 1 roku na wychowanie w ramach rodziny zastępczej.

http://www.infoobywatel.gov.pl/psu/3_8/3_3_1/3_3_11/

Arkadiusz S
Native speaker of: Polish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zasiłek macierzyński


Explanation:
Jaślan

Arkadiusz S
Native speaker of: Polish

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
zasiłek porodowy


Explanation:
na stronie informacyjnej ZUS znalezione.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2005-04-05 13:10:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zus.pl/swiadcze/zas002.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 5 mins (2005-04-06 06:00:09 GMT)
--------------------------------------------------

a propos pytania Askera: tu nie chodzi o dosłowne tłumaczenie, tylko odpowiednik tego samego w Polsce

Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 58
Grading comment
Serdecznie dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Jankow (X)
40 mins
  -> dziekuje!

agree  arletad
8 hrs
  -> dziekuje!

agree  Michal Berski
15 hrs
  -> dziekuje!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search