plug vs graft

Polish translation: implanty vs. przeszczepy

12:07 Apr 6, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: plug vs graft
medical - hair transplant
hair plugs - grafts consisting of 10-50 hair each
grafts - 1 to 3 hair implanted into the scalp
agusia
Polish translation:implanty vs. przeszczepy
Explanation:
tylko do końca nie wiem co ma czym być (dlateog średnia pewność) - bo dla MNIE przeszczep (graft) to coś większego niż implant (plug), ale u Ciebie jest jakby inaczej - chociaż z drugiej strony to wygląda na definicje wewnętrzne, więc najważniejsze, żeby konsekwentnie stosować

HTH

Ponadto coraz powszechniejsze i doskonalsze są peruki, również i przeszczepy
czy implanty włosów nie są już jedynie egzotyczną nowinką. ...
www.poradnia.pl/podstrony/ czytelnia2/07/wlosow_mniej.html



--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs 57 mins (2005-04-07 07:05:12 GMT)
--------------------------------------------------

po disagree Michala:
http://www.pcme.pl/index2.php?strona=23&jezyk=1
TRANSPLANTACJA WŁOSÓW

Na czym polega transplantacja włosów?

Jest to przeszczep skóry wraz z całym kompleksem mieszka włosowego. Przeszczep samego włosa nie jest możliwy. Wysepka skórna, którą przenosimy ma średnicę 0,6 – 0,9 mm i zawiera od jednego do trzech mieszków włosowych. Taką wysepkę skórną nazywamy implantem.
Implanty pobierane są z okolic głowy, gdzie ilość włosów jest wystarczająco duża. Zwykle jest to okolica potyliczna. Pobranie włosów do transplantacji polega na wycięciu paska skóry wraz z rosnącymi tam włosami a następnie podzieleniu tego paska na odpowiedniej wielkości implanty. W miejscu, gdzie chcemy uzupełnić włosy wykonujemy odpowiedniej wielości otworki w skórze, a następnie wkładamy w nie uprzednio przygotowane implanty.


http://www.handsome.com.pl/fr_transplantacje.htm
Od pewnego czasu prowadzone są próby chirurgicznego leczenia następstw łysienia przez transplantację włosów. Przeprowadza się ją w znieczuleniu miejscowym wycinając za pomocą specjalnej wiertarki dziurki w miejscach skóry pozbawionej włosów, a następnie dokonuje się tam implantacji maleńkich przeszczepów/ tzw. mikrograftów/ zawierających 1 lub 2 korzenie włosowe pobrane z tylnej/ odpornej na androgenetyczne łysienie/ części głowy pacjenta przez wycięcie skalpelem pasemka owłosionej skóry.

http://www.aktiv-press.2a.pl/dermatologia/archive/summary/12...
Przyszłoœć transplantacji włosów

W latach 90. dokonały się największe zmiany w dziedzinie transplantacji włosów. Obecnie najczęœciej stosowanymi technikami sš przeszczepy licznych małych implantów oraz transplantacja tzw. Jednostek mieszkowych. Artykuł ten stanowi przeglšd dokonań, które u progu nowego tysišclecia zmieniš kształt tej gałęzi chirurgii kosmetycznej. Omówiono w nim wiele aspektów transplantacji włosów, w tym kontrowersyjne techniki mini/mikroprzeszczepów oraz przeszczepy jednostek mieszkowych, sposoby mierzenia i zwiększania możliwoœci rezerwy włosów jako zaopatrzenia w materiał do przeszczepu, nowe koncepcje dotyczšce przechowywania implantów, postęp w dziedzinie gojenia ran i technologii laserowych, nowe narzędzia, automatyczne pobieranie i umiejscawianie przeszczepów.

The future in hair transplantation

The 90\'s have witnessed major changes in hair transplantation, most notably the trend towards the use of large numbers of very small grafts and the emergence of follicular unit transplantation as possibly new \"gold standard\". This article reviews the new developments that will shape hair restoration surgery as we enter the next millennium. Many aspects of hair transplantation will be explored, including the follicular unit/mini-micro graft controversy, ways to measure and maximize the donor supply, new concepts in graft storage, advances in wound healing, new instrumentation, automated graft cutting and placing, advances in laser technology, the role of new medical treatments.

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dziekuje
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3niżej
Michal Berski
3 -1implanty vs. przeszczepy
Marek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niżej


Explanation:
przeszczep - 1 - 3 włosy wszczepione w skalp
pęczek włosów - przeszczep sładający się z 10-50 włosów

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1742

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
implanty vs. przeszczepy


Explanation:
tylko do końca nie wiem co ma czym być (dlateog średnia pewność) - bo dla MNIE przeszczep (graft) to coś większego niż implant (plug), ale u Ciebie jest jakby inaczej - chociaż z drugiej strony to wygląda na definicje wewnętrzne, więc najważniejsze, żeby konsekwentnie stosować

HTH

Ponadto coraz powszechniejsze i doskonalsze są peruki, również i przeszczepy
czy implanty włosów nie są już jedynie egzotyczną nowinką. ...
www.poradnia.pl/podstrony/ czytelnia2/07/wlosow_mniej.html



--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs 57 mins (2005-04-07 07:05:12 GMT)
--------------------------------------------------

po disagree Michala:
http://www.pcme.pl/index2.php?strona=23&jezyk=1
TRANSPLANTACJA WŁOSÓW

Na czym polega transplantacja włosów?

Jest to przeszczep skóry wraz z całym kompleksem mieszka włosowego. Przeszczep samego włosa nie jest możliwy. Wysepka skórna, którą przenosimy ma średnicę 0,6 – 0,9 mm i zawiera od jednego do trzech mieszków włosowych. Taką wysepkę skórną nazywamy implantem.
Implanty pobierane są z okolic głowy, gdzie ilość włosów jest wystarczająco duża. Zwykle jest to okolica potyliczna. Pobranie włosów do transplantacji polega na wycięciu paska skóry wraz z rosnącymi tam włosami a następnie podzieleniu tego paska na odpowiedniej wielkości implanty. W miejscu, gdzie chcemy uzupełnić włosy wykonujemy odpowiedniej wielości otworki w skórze, a następnie wkładamy w nie uprzednio przygotowane implanty.


http://www.handsome.com.pl/fr_transplantacje.htm
Od pewnego czasu prowadzone są próby chirurgicznego leczenia następstw łysienia przez transplantację włosów. Przeprowadza się ją w znieczuleniu miejscowym wycinając za pomocą specjalnej wiertarki dziurki w miejscach skóry pozbawionej włosów, a następnie dokonuje się tam implantacji maleńkich przeszczepów/ tzw. mikrograftów/ zawierających 1 lub 2 korzenie włosowe pobrane z tylnej/ odpornej na androgenetyczne łysienie/ części głowy pacjenta przez wycięcie skalpelem pasemka owłosionej skóry.

http://www.aktiv-press.2a.pl/dermatologia/archive/summary/12...
Przyszłoœć transplantacji włosów

W latach 90. dokonały się największe zmiany w dziedzinie transplantacji włosów. Obecnie najczęœciej stosowanymi technikami sš przeszczepy licznych małych implantów oraz transplantacja tzw. Jednostek mieszkowych. Artykuł ten stanowi przeglšd dokonań, które u progu nowego tysišclecia zmieniš kształt tej gałęzi chirurgii kosmetycznej. Omówiono w nim wiele aspektów transplantacji włosów, w tym kontrowersyjne techniki mini/mikroprzeszczepów oraz przeszczepy jednostek mieszkowych, sposoby mierzenia i zwiększania możliwoœci rezerwy włosów jako zaopatrzenia w materiał do przeszczepu, nowe koncepcje dotyczšce przechowywania implantów, postęp w dziedzinie gojenia ran i technologii laserowych, nowe narzędzia, automatyczne pobieranie i umiejscawianie przeszczepów.

The future in hair transplantation

The 90\'s have witnessed major changes in hair transplantation, most notably the trend towards the use of large numbers of very small grafts and the emergence of follicular unit transplantation as possibly new \"gold standard\". This article reviews the new developments that will shape hair restoration surgery as we enter the next millennium. Many aspects of hair transplantation will be explored, including the follicular unit/mini-micro graft controversy, ways to measure and maximize the donor supply, new concepts in graft storage, advances in wound healing, new instrumentation, automated graft cutting and placing, advances in laser technology, the role of new medical treatments.



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 135
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: implant to coś sztucznego, a przeszczep żywy (mniejwięcej) materiał od innego dawcy lub od siebie samego
49 mins
  -> być może jest jak mówisz, ale przynajmniej w powyższych linkach jest inaczej....




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search