alcian blue staining

Polish translation: barwienie błękitem alcjańskim

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:alcian blue staining
Polish translation:barwienie błękitem alcjańskim
Entered by: Jim West

20:20 Apr 12, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: alcian blue staining
This is the context:
"The work demonstrates a significant inhibition of human basophil degranulation, as measured by alcian blue staining, by high dilutions of histamine"
Jim West
barwienie błękitem alcjańskim
Explanation:
jw

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-04-12 20:34:34 GMT)
--------------------------------------------------

wiem że w internecie można spotkać niebieski alcjan, ale w kilku tekstach polskich z laboratoriów spotkałem okre¶lenie jak wyżej.
Selected response from:

xxxferrata
Grading comment
Thanx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4barwienie niebieskim alcjanem
Natalie
4barwienie błękitem alcjańskim
xxxferrata


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
barwienie błękitem alcjańskim


Explanation:
jw

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-04-12 20:34:34 GMT)
--------------------------------------------------

wiem że w internecie można spotkać niebieski alcjan, ale w kilku tekstach polskich z laboratoriów spotkałem okre¶lenie jak wyżej.


xxxferrata
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 55
Grading comment
Thanx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natalie: to juz raczej alcjanowym, a nie alcjanskim
14 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
barwienie niebieskim alcjanem


Explanation:
.. alizarynowych. Równoczesnie badano 111 płodów barwionych alizaryną i alcjanem niebieskim w celu uwidocznienia elementów chrzęstnych.
bazy.opi.org.pl/raporty/opisy/synaba/99000/sn99094.htm

Próby znakowania węgorza i innych gatunków ryb słodkowodnych niebieskim alcjanem [Alcian Blue tetrakis (Methyl-pyridinium) chloride] 13 ...
www.infish.com.pl/KR-1996.html

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2005-04-12 20:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

Lub \"barwienie błekitem alcjanowym\"

Zakład Patomorfologii
... Sudan IV, Błekit alcjanowy, Czerwień Kongo, Srebro, Trichrom, Van-Gison, Mucykarmin, Pas, Pas-Alcjan, Giemsa, Papa Nikolau); pracownia cytodiagnostyki ...
www.szpital2.rzeszow.pl/oddz/z_pat.html

Natalie
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 137




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search