acute pulmonary vasodilation test

Polish translation: test nagłego rozszerzenia naczyń płucnych

07:06 Apr 24, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / pulmonologia
English term or phrase: acute pulmonary vasodilation test
test oceniający funkcje/zaburzenia płuc u dzieci
Michal Berski
Poland
Polish translation:test nagłego rozszerzenia naczyń płucnych
Explanation:
rozmawiałem dzisiaj z kardiologami, i oni też nie znaj± żadnego polskiego okre¶lenia na ten test. Co też dziwne, to w guglu niewiele go. Inne alternatywy moga być po prostu test rozszerzenia naczyń płucnych (co do nagło¶ci, to kardiolodzy mówi±, że to nie jest takie znowu nagłe, nawet kilkana¶cie minut, podaj± tez nifedypinę). Albo, znów omijaj±c to "acute", jako ocena rozszerzalno¶ci (podatno¶ci) naczyń płucnych, bo taki to ma cel, jak jeszcze kogo¶ w robocie spotkam to dam znać.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Dzięki, już poszło do zleceniodawcy w tej wersji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3test nagłego rozszerzenia naczyń płucnych
Piotr Sawiec
3test na ostre zmniejszenie cisnienia krwi w plucach
ayeshaK (X)


Discussion entries: 5





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
test na ostre zmniejszenie cisnienia krwi w plucach


Explanation:
tak wynika tylko z mojego slowo po slowo tlumaczenia, na medycynie sie nie znam, zamiast ostre moze byc przenikliwe lub krytyczne

ayeshaK (X)
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in UrduUrdu

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: niech Pan sprobuje dorazny test rozszerzania...
8 hrs

disagree  Piotr Sawiec: bardziej nagłe niż ostre, jest to w końcu test, na pewno nie przenikliwe ani krytyczne. Natomiast obniżenie ci¶nienia krwi w naczyniach płucnych nie jest sednem tego testu, ma on ocenić zdolno¶ć naczyć do poszerzenia się
20 hrs
The asker has declined this answer

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
test nagłego rozszerzenia naczyń płucnych


Explanation:
rozmawiałem dzisiaj z kardiologami, i oni też nie znaj± żadnego polskiego okre¶lenia na ten test. Co też dziwne, to w guglu niewiele go. Inne alternatywy moga być po prostu test rozszerzenia naczyń płucnych (co do nagło¶ci, to kardiolodzy mówi±, że to nie jest takie znowu nagłe, nawet kilkana¶cie minut, podaj± tez nifedypinę). Albo, znów omijaj±c to "acute", jako ocena rozszerzalno¶ci (podatno¶ci) naczyń płucnych, bo taki to ma cel, jak jeszcze kogo¶ w robocie spotkam to dam znać.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 101
Grading comment
Dzięki, już poszło do zleceniodawcy w tej wersji.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search