International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

combined screening

Polish translation: skojarzone badanie przesiewowe w rozpoznawaniu zespołu Downa i innych aberracji chromosomowych

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:combined screening
Polish translation:skojarzone badanie przesiewowe w rozpoznawaniu zespołu Downa i innych aberracji chromosomowych
Entered by: Monika Rozwarzewska

10:19 Nov 20, 2006
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / badanie prenatalne
English term or phrase: combined screening
na liście badań prenatalnych
Monika Rozwarzewska
Poland
skojarzone badanie przesiewowe w rozpoznawaniu zespołu Downa i innych aberracji chromosomowych
Explanation:
Nie jestem pewna czy to badanie służy do rozpoznawania z. Downa i z. Edwardsa (jak wynika z dalszych informacji w podanym przeze mnie linku) czy właśnie również innych aberracji chromosomowych (jak podają tamże na I stronie).

np. zespołu Edwardsa (trisomia 18)
To nowe badanie prenatalne.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-25 10:56:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ha też dziękuję :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-25 10:57:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ja też miało być ;D

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-25 11:21:04 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Chyba słusznie i na pewno specjaliści wiedzą, że chodzi o wykrywanie ryzyka wystąpienia chorób genetycznych. :)
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4badanie przesiewowe noworodków
ITAMAR
2skojarzone badanie przesiewowe w rozpoznawaniu zespołu Downa i innych aberracji chromosomowych
IwonaASzymaniak


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
badanie przesiewowe noworodków


Explanation:
Jest to badanie łączone (ultradźwiękowe i krwi) na wykrycie mozliwych chorób dziecka takich jak choroba Down'a


    Reference: http://www.libramed.com.pl/wpg/NumeryArchiwalne/05/06.html
    Reference: http://www.muschealth.com/women/firsttrimester.htm
ITAMAR
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: to jest badanie prenatalne


51 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
skojarzone badanie przesiewowe w rozpoznawaniu zespołu Downa i innych aberracji chromosomowych


Explanation:
Nie jestem pewna czy to badanie służy do rozpoznawania z. Downa i z. Edwardsa (jak wynika z dalszych informacji w podanym przeze mnie linku) czy właśnie również innych aberracji chromosomowych (jak podają tamże na I stronie).

np. zespołu Edwardsa (trisomia 18)
To nowe badanie prenatalne.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-25 10:56:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ha też dziękuję :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-25 10:57:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ja też miało być ;D

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-25 11:21:04 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Chyba słusznie i na pewno specjaliści wiedzą, że chodzi o wykrywanie ryzyka wystąpienia chorób genetycznych. :)

Example sentence(s):
  • http://www.ucsfhealth.org/childrens/medical_services/preg/prenatal/combinedScreening.html
  • http://www.libramed.com.pl/wpg/NumeryArchiwalne/05/06.html
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
dziękuję!
Notes to answerer
Asker: zostawiłam samo "skojarzone badanie przesiewowe"





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search