low virulence

Polish translation: mała a. niewielka wirulencja

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:low virulence
Polish translation:mała a. niewielka wirulencja
Entered by: OTMed (X)

14:23 Oct 8, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: low virulence
Invasive cervical cancer was found in 10,000 women and CIS (carcinoma in situ) in about 40,000 (this information was not confirmed by CDC). These numbers confirm high contagiousness, low virulence and uncertain natural immunity.
Czy tutaj poprawnym okresleniem bedzie "niska wirulentnosc"? Szczerze mowiac to w ostatnim zdanie jest jakby bezpodmiotowe, jakkolwiek polskie tlumaczenie nie brzmi za dobrze: "Powyższe liczby potwierdzają wysoką zaraźliwość, niską wirulentność i niedającą pewności uniknięcia zakażenia odporność immunologiczną."Prosze o wszelkie wskazowki.
Patrycja G
mała a. niewielka wirulencja
Explanation:
To kwestia preferencji ale jestem przeciwnikiem kalek w rodzaju niskie stężenie, niska zawartość czy, widziałem niedawno, niska waga :-)
Selected response from:

OTMed (X)
Poland
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mała a. niewielka wirulencja
OTMed (X)
4 +2niska wirulencja
Iwona2502
5 +1mała zjadliwość
Piotr Sawiec
2 -1niska szkodliwosc/wrogosc
CalBoy


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
niska wirulencja


Explanation:
Wirulencja, zjadliwość drobnoustrojów - zdolność wniknięcia, rozmnożenia/namnożenia się oraz uszkodzenia tkanek zainfekowanego organizmu przez określony typ patogenu. Poszczególne szczepy danego gatunku mogą różnić się wirulencją.

(źródło: Wikipedia)





    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wirulencja
Iwona2502
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edyta Sawin: http://www.czytelniamedyczna.pl/nowa_stomatologia-11
9 mins
  -> Dziękuję :)

agree  Polangmar: niska/mała wirulencja
2 days 2 hrs
  -> Dziękuję :)

13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
niska szkodliwosc/wrogosc


Explanation:
moze tak, chodzi o niska sile organizmu, ktory zaraza

CalBoy
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: w prozie nie chodzi o zgadywanie, tylko o podpowiedź ze strony kogoś, kto zna prawidłowy termin/Właśnie o to chodzi, że nie wiedziałeś
1 hr
  -> Po pierwsze to nie zgadywanie, po drugie nie wiedzialem, ze jest slowo wirulencja

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mała a. niewielka wirulencja


Explanation:
To kwestia preferencji ale jestem przeciwnikiem kalek w rodzaju niskie stężenie, niska zawartość czy, widziałem niedawno, niska waga :-)

OTMed (X)
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 235
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mała zjadliwość


Explanation:
podobnie jak Grzegorz jestem przeciwnikiem "niskich", a zjadliwość to bardziej po polsku, ale wirulencja może być

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
1 day 22 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search