live-in

Polish translation: opiekun mieszkający z podopiecznym/opieka z zamieszkaniem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:live-in
Polish translation:opiekun mieszkający z podopiecznym/opieka z zamieszkaniem
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

15:29 Feb 3, 2020
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2020-02-07 07:54:29 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Medical: Health Care / care-taking
English term or phrase: live-in
Termin pojawiający się w umowie zatrudnienia opiekuna osoby starszej np. w następujących wyrażeniach:


-tytuł samej umowy: live-in care employment agreement (zrobiłam to jako umowa zatrudnienia opiekuna osoby starszej, ale dalej w tekście pojawiają się inne terminy z tym live-in i zastanawiam się, czy trzeba to jakoś doprecyzować).

-live-in carer (Your- employment with XXX is as a live-in carer)

-live-in care work (The amount of live-in care work assigned to you by XXX shall be at the absolute discretion of XXX and as mutually agreed between the Parties to this Agreement)

-live-in care team (The office based XXX's team responsible for the management of XXX live-in care workers and the planning of their work)
dariaemma
Poland
opiekun mieszkający z podopiecznym
Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2020-02-03 15:43:08 GMT)
--------------------------------------------------

A live-in caregiver is generally someone who lives and works in a patient's home to administer necessary care. Usually the caregiver works with elderly individuals or people with special needs. The duties will vary depending on the patient's needs.
https://www.payscale.com/research/US/Job=Live-In_Caregiver/H...
c
Są dwa typy stanowisk:
1. Opiekun mieszkający z podopiecznym
2. Opiekun dochodzący

1. Opiekun mieszkający z podopiecznym
You will be living at home with your client, providing services from simple
companionship to more specialist and personal care where needed. You will
work a rota system of 3-6 weeks ‘on’ and then 1-2 weeks ‘off’, however this
will vary by client and will be discussed directly with you on application.

2. Opiekun dochodzący
You will travel to clients homes during the day, providing services from
simple companionship to more specialist and personal care where needed.
A number of these roles do not require you to be a driver.
You will have a minimum of 35 hours per week guaranteed.

https://pl.europa.jobs/oferty-pracy/opiekun-opiekunka-osoby-...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2020-02-03 15:53:01 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccccccc
Opiekunka/ opiekun osoby starszej lub niepełnosprawnej z zamieszkaniem – Live-In Care Assistant
https://ontos.pl/opiekunka-opiekun-osoby-starszej-lub-niepel...
ccccccccccccccccccc

Opieka z zamieszkaniem (opieka – Anglia – live in)
Polega na zamieszkaniu opiekuna u podopiecznego i zapewnieniu mu osobistej opieki, pomocy przy prowadzeniu domu oraz towarzyszeniu w załatwianiu sprawunków. Mieszkając u klienta, opiekun przede wszystkim zapewnia mu wsparcie emocjonalne oraz towarzystwo, np. w trakcie posiłku lub przy oglądaniu ulubionego serialu. Każdy klient jest inny, dlatego szczegółowe warunki mogą się różnić.

Na czym dokładnie polega bycie opiekunem osoby starszej z zamieszkaniem?
Generalnie do obowiązków opiekuna z zamieszkaniem należeć może (w zależności od rodzaju konkretnej usługi wybranej przez klienta):

Towarzystwo – wspólne spędzanie czasu oraz rozmowa
Opieka osobista – pomoc przy myciu, ubieraniu, czynnościach toaletowych
Asysta przy poruszaniu się – niektórzy klienci wymagają pomocy w przemieszczaniu się po domu
Pomoc przy podawaniu leków – pilnowanie, by leki były przyjmowane regularnie, według planu
Wsparcie w pracach domowych – pomoc w drobnych czynnościach domowych, jak na przykład zmywanie, pranie czy odkurzanie
Pomoc w przygotowywaniu posiłków – w zależności od potrzeb, pomoc w przygotowaniu lub samodzielne przygotowanie posiłku, z uwzględnieniem przestrzeganej przez podopiecznego diety
Załatwianie drobnych sprawunków – pomoc w takich czynnościach jak zakupy czy odbiór recept.
https://www.veritas-care.pl/blog/jak-wyglada-praca-opiekunki...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję za pomoc :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5opiekun mieszkający z podopiecznym
Frank Szmulowicz, Ph. D.
4domowy
Dominika Błażyca
3live-in care employment = zatrudnienie w zakresie opieki całodobowej
Monika Gołaska


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
domowy


Explanation:
Opiekun domowy i opieka domowa.

Dominika Błażyca
Japan
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
opiekun mieszkający z podopiecznym


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2020-02-03 15:43:08 GMT)
--------------------------------------------------

A live-in caregiver is generally someone who lives and works in a patient's home to administer necessary care. Usually the caregiver works with elderly individuals or people with special needs. The duties will vary depending on the patient's needs.
https://www.payscale.com/research/US/Job=Live-In_Caregiver/H...
c
Są dwa typy stanowisk:
1. Opiekun mieszkający z podopiecznym
2. Opiekun dochodzący

1. Opiekun mieszkający z podopiecznym
You will be living at home with your client, providing services from simple
companionship to more specialist and personal care where needed. You will
work a rota system of 3-6 weeks ‘on’ and then 1-2 weeks ‘off’, however this
will vary by client and will be discussed directly with you on application.

2. Opiekun dochodzący
You will travel to clients homes during the day, providing services from
simple companionship to more specialist and personal care where needed.
A number of these roles do not require you to be a driver.
You will have a minimum of 35 hours per week guaranteed.

https://pl.europa.jobs/oferty-pracy/opiekun-opiekunka-osoby-...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2020-02-03 15:53:01 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccccccc
Opiekunka/ opiekun osoby starszej lub niepełnosprawnej z zamieszkaniem – Live-In Care Assistant
https://ontos.pl/opiekunka-opiekun-osoby-starszej-lub-niepel...
ccccccccccccccccccc

Opieka z zamieszkaniem (opieka – Anglia – live in)
Polega na zamieszkaniu opiekuna u podopiecznego i zapewnieniu mu osobistej opieki, pomocy przy prowadzeniu domu oraz towarzyszeniu w załatwianiu sprawunków. Mieszkając u klienta, opiekun przede wszystkim zapewnia mu wsparcie emocjonalne oraz towarzystwo, np. w trakcie posiłku lub przy oglądaniu ulubionego serialu. Każdy klient jest inny, dlatego szczegółowe warunki mogą się różnić.

Na czym dokładnie polega bycie opiekunem osoby starszej z zamieszkaniem?
Generalnie do obowiązków opiekuna z zamieszkaniem należeć może (w zależności od rodzaju konkretnej usługi wybranej przez klienta):

Towarzystwo – wspólne spędzanie czasu oraz rozmowa
Opieka osobista – pomoc przy myciu, ubieraniu, czynnościach toaletowych
Asysta przy poruszaniu się – niektórzy klienci wymagają pomocy w przemieszczaniu się po domu
Pomoc przy podawaniu leków – pilnowanie, by leki były przyjmowane regularnie, według planu
Wsparcie w pracach domowych – pomoc w drobnych czynnościach domowych, jak na przykład zmywanie, pranie czy odkurzanie
Pomoc w przygotowywaniu posiłków – w zależności od potrzeb, pomoc w przygotowaniu lub samodzielne przygotowanie posiłku, z uwzględnieniem przestrzeganej przez podopiecznego diety
Załatwianie drobnych sprawunków – pomoc w takich czynnościach jak zakupy czy odbiór recept.
https://www.veritas-care.pl/blog/jak-wyglada-praca-opiekunki...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 275
Grading comment
Dziękuję za pomoc :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dominika Błażyca
20 mins
  -> Dziękuję Dominiko.

agree  Iwona Budzynska MCIL
1 hr
  -> Dziękuję Iwono.

agree  mike23: Tak jest. Pozdrawiam Frank.
14 hrs
  -> Dziękuję Michale. Serdecznie pozdrawiam.

agree  whole grain: opieka z zamieszkaniem
22 hrs
  -> Dziękuję whole grain. Serdecznie pozdrawiam.

agree  legato
2 days 2 hrs
  -> Dziękuję legato. Serdeczności.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
live-in care employment = zatrudnienie w zakresie opieki całodobowej


Explanation:
opieka całodobowa w miejscu zamieszkania

Monika Gołaska
Portugal
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search