biopsy cavity

Polish translation: loża biopsji

19:46 Sep 19, 2010
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: biopsy cavity
Always deploy the marker towards the center of the biopsy cavity

Dziękuję za propozycje.
Amela
Polish translation:loża biopsji
Explanation:
bym powiedział, przy tak skąpym kontekście
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2loża biopsji
Michal Berski
3jama (ciała) poddawana biopsji
moniq


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
loża biopsji


Explanation:
bym powiedział, przy tak skąpym kontekście

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 264
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Wysztygiel
47 mins
  -> dziękuję

agree  Joanna Sobolewska-Kurpiel
6 hrs
  -> Dzięki

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jama (ciała) poddawana biopsji


Explanation:
np. biopsja aspiracyjna JAMY macicy, przezskórna igłowa biopsja JAMY opłucnej

--------------------------------------------------
Note added at   21 godz. (2010-09-20 17:35:11 GMT)
--------------------------------------------------

RE: uwaga o "pustce jamy" :)
nie do końca się zgadzam, że jama jest pustym miejscem - w każdej jamie coś się znajduje i żeby się do tego czegoś dostać (= uzyskać bioptat) wykonuje się biopsję w obszarze danej jamy np. jamy macicy, jamy opłucnej, itp., a potem funkcjonuje nazewnictwo jak w poniższych cytatach:
"Wyniki rozpoznań histopatologicznych materiału uzyskanego na drodze wyłyżeczkowania lub biopsji aspiracyjnej jamy macicy przedstawiono w..."
"Przezskórna igłowa biopsja jamy opłucnej";
"Biopsja jamy brzusznej cienkoigłowa z oceną patologa"
Nie mając szerszego kontekstu, można zasugerować odpowiedź, którą dałam, choć propozycja Kolegi Michała jest pewnie trafniejsza/ściślejsza :)

--------------------------------------------------
Note added at   22 godz. (2010-09-20 17:50:52 GMT)
--------------------------------------------------

choć rzeczywiście, to moje słowo "poddawana biopsji" jest niefortunne i może zakłócać odbiór, ale za późno wpadłam na np. "objęta biopsją" :)

moniq
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magdalena Wysztygiel: jama to puste miejsce - jak można wykonać biopsję pustki? Aspiruje się zawartość jamy, biopsja dotyczy tkanki w danej okolicy (np. błony śluzowej wyściełającej jamę macicy) , a nie okolicy :) dbajmy o czystość języka, nawet tego medycznego :)))
42 mins
  -> w każdej jamie coś jest ;) rzeczywiście, funkcjonują skróty myślowe :))




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search