seed lot

Polish translation: hodowla

16:29 Apr 3, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / biologiczne produkty lecznicze
English term or phrase: seed lot
Kontekst dotyczy produkcji preparatów biologicznych:
"the production of medicnal products obtained by microbial culture, cell culture, (...) should be based on a system of master and working seed lots and/or cell banks"
Michal Berski
Poland
Polish translation:hodowla
Explanation:
seed lots to hodowle experymentalne, oznaczane i sprawdzane pod wzgledem jakosci/wynikow, tak aby wyselekcjonowac najlepsze

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 50 mins (2005-04-03 20:19:31 GMT)
--------------------------------------------------

choc nie jestem pewna czy to to samo w tych preparatach
Selected response from:

Ewa Dabrowska
United Kingdom
Grading comment
oficjalne tłumaczenie jakie znalazłem to serie posiewowe.
Ale dzięki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hodowla macierzysta i posiewowa seria robocza
Anzo (X)
3hodowla
Ewa Dabrowska


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hodowla


Explanation:
seed lots to hodowle experymentalne, oznaczane i sprawdzane pod wzgledem jakosci/wynikow, tak aby wyselekcjonowac najlepsze

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 50 mins (2005-04-03 20:19:31 GMT)
--------------------------------------------------

choc nie jestem pewna czy to to samo w tych preparatach

Ewa Dabrowska
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11
Grading comment
oficjalne tłumaczenie jakie znalazłem to serie posiewowe.
Ale dzięki

2653 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hodowla macierzysta i posiewowa seria robocza


Explanation:
Przynajmniej tak mówi projekt rozporzadzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania:
http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=b4&ms=311&ml=pl&mi=311&m...

master seed lot - hodowla macierzysta
working seed lot - Posiewowa seria robocza

Poniżej fragment ww dokumentu:
"34) „Hodowla macierzysta” (master seed lot) - szczep mikroorganizmów dystrybuowany z pojedynczego produktu luzem do pojemników podczas pojedynczej operacji w sposób zapewniający jednorodność i stabilność oraz zapobiegający zanieczyszczeniom. Hodowla macierzysta w formie płynnej jest zwykle przechowywana w temp. minus 700C. Liofilizat hodowli macierzystej jest przechowywany w temperaturze która zapewnia stabilność;

35) „Posiewowe serie robocze” (working seed lot) - szczep mikroorganizmów pochodzący z hodowli macierzystej przeznaczony do użycia w produkcji. Posiewowe serie robocze są rozdzielane do pojemników i przechowywane tak jak w przypadku hodowli macierzystej; "

Pozdrawiam serdecznie!

Anzo (X)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search