six-stranded protein

Polish translation: sze¶ciołańcuchowe białko

07:01 May 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: six-stranded protein
This six-stranded protein bound to its target enzyme is recognized by hepatic receptors and cleared from circulation
Paulina Koperska
Polish translation:sze¶ciołańcuchowe białko
Explanation:
lub: białko zbudowane z 6 łańcuchów.
Nić owszem, ale DNA
Pasmo tak, ale np. tkanki ł±cznej.
A tu cytat z Biochemii Harpera:
"Insulina jest polipeptydem składaj±cym się z 2 łańcuchów, tj. z łańcucha A i B poł±czonych ze sob± mostkami dwusiarczkowymi w pozycjach A7 i B7 oraz A20 i B19. Trzeci, ¶ródłańcuchowy mostek dusiarczkowy ł±czy aminokwasy A6 z A11."
lub:
"Białka globularne, dla których warto¶ć stosunku długo¶ci do szeroko¶ci jest mniejsza od 10 i na ogół nie przekracza 3-4, maj± łańcuchy polipeptydowe ¶ci¶le pofałdowane i zwinięte."
Selected response from:

Michal Zablocki
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sze¶ciołańcuchowe białko
Michal Zablocki
3 +1sześciopasmowe białko
leff
2sześcioniciowe białko
vladex


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sześcioniciowe białko


Explanation:
takie jest dosłowne tłumaczenie (niezaleznie od tego, co to by miało być)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-13 08:03:41 (GMT)
--------------------------------------------------

a teraz dyskusja z leffem:
skąd wziąłeś pasmo w kontekście biochemicznym? Mnie pasmo kojarzy się (jeżeli pominąć pas(e)m(k)a włosów czy pól z lotu ptaka) z nitką drogi, przedziałem częstotliwości radiowych, orbitalem itp. rzeczami raczej technicznymi niż biochemicznymi (nota bene - zwykle dotyczy to czegoś dynamicznego - przejazd pojazdów, przesył danych, wiązka elektronów itp.)
W biochemii single-, double- i triple-stranded najczęsciej się odnosi do kwasów nukleinowych (których struktura bardzo przypomina strukturę białek, choć na tym podobieństwie przejechał się Linus Pauling i ominął go kolejny nobel) - czyli czegoś raczej statycznego i chyba przyznasz, że nie mówi się o dwupasmowej helisie DNA...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-13 08:53:19 (GMT)
--------------------------------------------------

odpowiedź dla leffa:
rzeczywiście - jednak nadal twierdzę, że mojemu uchu nie brzmi to dźwięcznie :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-13 11:17:32 (GMT)
--------------------------------------------------

Leffie oto powalające argumenty:
gógiel (podobne rezultaty wypłuło jahó)
- \"pasmo DNA\" (w cudzysłowie) - 2 trafienia,
z czego jedno na nieistniejącej stronie, a drugie na stronie kognitywistów (nie mam nic przeciwko, wręcz przeciwnie, ale to nie ta działka)
- \"nić DNA\" - 93 trafienia (olbrzymia większość, do stron biologicznych)
- \"jednoniciowe DNA\" - 13 trafień
- \"jednopasmowe DNA\" - 0 trafień
- \"jednoniciowy DNA\" - 14 trafień
- \"jednopasmowy DNA\" - 0 trafień
- \"dwuniciowy DNA\" - 25 trafień
- \"dwupasmowy DNA\" - 0 trafień
- \"podwójna nić\" + DNA - 7 trafień (choć przypałętał się jakiś tekst o nici serdeczności)
- \"podwójne pasmo\" + DNA - 1 trafienie (podane przez Ciebie)
i tak dalej, więc widzisz, że prawda jest po mojej stronie, a Ty zwodzisz na manowce :-)

A zaraz przyjdzie jakiś biochemik i napisze, że tu chodzi o domeny, a nie nici/pasma :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-13 13:52:25 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

oczywiście - łańcuch!!! Michał Zabłocki ma rację

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sześciopasmowe białko


Explanation:
ja jednak obstawiałbym pasma, nie nici.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-13 08:37:30 (GMT)
--------------------------------------------------

W odpowiedzi Vladexowi:

Na przykład stąd:
\"Wirusowy materiał genetyczny (DNA podwójne pasmo)\"
[http://main.amu.edu.pl/~pawula/BIOL.html]




leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucyna Długołęcka
12 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sze¶ciołańcuchowe białko


Explanation:
lub: białko zbudowane z 6 łańcuchów.
Nić owszem, ale DNA
Pasmo tak, ale np. tkanki ł±cznej.
A tu cytat z Biochemii Harpera:
"Insulina jest polipeptydem składaj±cym się z 2 łańcuchów, tj. z łańcucha A i B poł±czonych ze sob± mostkami dwusiarczkowymi w pozycjach A7 i B7 oraz A20 i B19. Trzeci, ¶ródłańcuchowy mostek dusiarczkowy ł±czy aminokwasy A6 z A11."
lub:
"Białka globularne, dla których warto¶ć stosunku długo¶ci do szeroko¶ci jest mniejsza od 10 i na ogół nie przekracza 3-4, maj± łańcuchy polipeptydowe ¶ci¶le pofałdowane i zwinięte."

Michal Zablocki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 105
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: oczywiście
17 mins
  -> dzieki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search