PCR amplification

Polish translation: amplifikacja fragmentu DNA metodą PCR

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:PCR amplification
Polish translation:amplifikacja fragmentu DNA metodą PCR
Entered by: JanuszF

09:19 Jan 20, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: PCR amplification
PCR amplification from tissue-specific cDNA libraries was performed to detect....
Robert Ćwik
amplifikacja fragmentu DNA metodą PCR
Explanation:
PCR to polymerase chain reaction, i raczej się tej nazwy nie tłumaczy, bo jest dla wszystkich zrozumiała. Można ją przetłumaczyć jako: reakcja łańcuchowa polimeracy (jeśli musisz to tłumaczyć).

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2004-01-20 09:39:42 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście polimerazy nie polimeracy... :-)
Selected response from:

JanuszF
Grading comment
Dziekuję serdecznie. Pomogło bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1amplifikacja PCR
vladex
5 +1amplifikacja fragmentu DNA metodą PCR
JanuszF


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pcr amplification
amplifikacja fragmentu DNA metodą PCR


Explanation:
PCR to polymerase chain reaction, i raczej się tej nazwy nie tłumaczy, bo jest dla wszystkich zrozumiała. Można ją przetłumaczyć jako: reakcja łańcuchowa polimeracy (jeśli musisz to tłumaczyć).

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2004-01-20 09:39:42 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście polimerazy nie polimeracy... :-)


    Reference: http://arete.ibb.waw.pl/docs/node3.html
    www.rochediagnostics.pl/content/produkty_i_uslugi/ diag_molek/info.html
JanuszF
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 266
Grading comment
Dziekuję serdecznie. Pomogło bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: nie mogę się nie zgodzić :-)
30 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pcr amplification
amplifikacja PCR


Explanation:
lub dłużej i w gruncie rzeczy poprawniej "amplifikacja DNA metodą PCR"

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2004-01-20 10:07:25 GMT)
--------------------------------------------------

amplifikacja PCR to, jak mi się wydaje, granica dopuszczalnego żargonu (\"amplifikowanie peceerem\", \"peceerowanie\", \"puszczenie peceeru\")

Np.:
W celu wykrycia... , łańcuchową reakcją polimerazy (PCR) zamplifikowano fragmenty pochodzące z biblioteki swoistego dla tkanek cDNA

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
11 mins
  -> dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search