round head brass bead

Polish translation: muszka kulkowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bead sight
Polish translation:muszka kulkowa
Entered by: Crannmer

22:20 Oct 10, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense / broń
English term or phrase: round head brass bead
Opis dubeltówki

The aiming rib is equipped with a round head brass bead.

Dziękuję za podpowiedź.
Amela
muszka typu Perlkorn z perełką mosiężną
Explanation:
muszka typu Perlkorn z perełką mosiężną

Muszka okragla, jak model E i F na ilustracji:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Open_sight_pictures.png

Z profilu albo en face wyglada troche inaczej:
http://lutz-moeller-jagd.de/Bremse/Kornsockel/9,3-mm-Kornsoc...
http://lutz-moeller-jagd.de/Bremse/Kornsockel/9,3-mm-Kornsoc...
http://lutz-moeller-jagd.de/Zielen/Drei-Perlkorne-seitlich.j...


Autoryzowane wydanie statutu MLAIC [...]
dla Polskiego Zwiazku Strzelectwa Sportowego:
[...]
muszą posiadać przyrządy celownicze modelu z XIX wieku, tak np.
muszkę Perlkorn
http://pssh.pl/mistrzostwa/MLAIC A - MLAIC statut 2006 P.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2010-10-11 19:03:04 GMT)
--------------------------------------------------

Czasem spotykane inne określenie:
muszka kulkowa

(choć jak widać na ilustracjach powyzej, ona jest kulkowa tylko z jednej strony :-)

--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2010-10-11 19:10:37 GMT)
--------------------------------------------------

Encyklopedia Techniki Wojskowej wyd. MON określa ten typ muszki jako muszkę kulkową. Ergo odpowiedz winna ostatecznie brzmieć:

muszka kulkowa z kulką mosiężną
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziękuję ślicznie:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3muszka typu Perlkorn z perełką mosiężną
Crannmer
2zaokrąglona / półokrągła mosiężna muszka
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zaokrąglona / półokrągła mosiężna muszka


Explanation:
EP1830 Front Sight - Brass Bead for Reproductiion Colt 1851 Navy Revolver - http://www.dixiegunworks.com/product_info.php?products_id=10...

-----------------

Front Sight: Novak® Brass Bead - http://forums.1911forum.com/showthread.php?t=269113

------------------

Celownik mechaniczny - najprostszy typ celownika strzeleckiego, w którym celowanie odbywa się przez zgranie w jednej linii wszystkich przyrządów (najczęściej muszki i szczerbinki lub przeziernika) i celu. - http://pl.wikipedia.org/wiki/Celownik_mechaniczny

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 132

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
muszka typu Perlkorn z perełką mosiężną


Explanation:
muszka typu Perlkorn z perełką mosiężną

Muszka okragla, jak model E i F na ilustracji:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Open_sight_pictures.png

Z profilu albo en face wyglada troche inaczej:
http://lutz-moeller-jagd.de/Bremse/Kornsockel/9,3-mm-Kornsoc...
http://lutz-moeller-jagd.de/Bremse/Kornsockel/9,3-mm-Kornsoc...
http://lutz-moeller-jagd.de/Zielen/Drei-Perlkorne-seitlich.j...


Autoryzowane wydanie statutu MLAIC [...]
dla Polskiego Zwiazku Strzelectwa Sportowego:
[...]
muszą posiadać przyrządy celownicze modelu z XIX wieku, tak np.
muszkę Perlkorn
http://pssh.pl/mistrzostwa/MLAIC A - MLAIC statut 2006 P.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2010-10-11 19:03:04 GMT)
--------------------------------------------------

Czasem spotykane inne określenie:
muszka kulkowa

(choć jak widać na ilustracjach powyzej, ona jest kulkowa tylko z jednej strony :-)

--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2010-10-11 19:10:37 GMT)
--------------------------------------------------

Encyklopedia Techniki Wojskowej wyd. MON określa ten typ muszki jako muszkę kulkową. Ergo odpowiedz winna ostatecznie brzmieć:

muszka kulkowa z kulką mosiężną


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 268
Grading comment
dziękuję ślicznie:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search