forehand

Polish translation: tu: ręka słaba

22:24 Oct 10, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense / broń
English term or phrase: forehand
Opis dubeltówki

Control is also ensured for the **forehand** thanks to the fuller shape of the forend, which allows for speedy disassembly using the traditional “auget” system

Bardzo dziękuję
Amela
Polish translation:tu: ręka słaba
Explanation:
tu: ręka słaba

Czyli ręka trzymająca bron długą za przednia cześć. Dla osoby praworęcznej jest to ręka lewa. I ta ręka słaba trzyma czółenko (forend) dubeltówki.

W strzelectwie ręka dominująca, zwykle operująca za chwyt broni ze spustem, nazywana jest ręką silną, a ręka podtrzymująca bron za czółenko, loże, kolbę albo chwyt przedni nazywana jest ręką słabą.

W tym przykładzie odpowiedni kształt czółenka (the shape of the forend) zapewnia ręce słabej (forehand) właściwe panowanie nad bronią.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
bardzo Panu dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tu: ręka słaba
Crannmer
2czółenko
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tu: ręka słaba


Explanation:
tu: ręka słaba

Czyli ręka trzymająca bron długą za przednia cześć. Dla osoby praworęcznej jest to ręka lewa. I ta ręka słaba trzyma czółenko (forend) dubeltówki.

W strzelectwie ręka dominująca, zwykle operująca za chwyt broni ze spustem, nazywana jest ręką silną, a ręka podtrzymująca bron za czółenko, loże, kolbę albo chwyt przedni nazywana jest ręką słabą.

W tym przykładzie odpowiedni kształt czółenka (the shape of the forend) zapewnia ręce słabej (forehand) właściwe panowanie nad bronią.

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 268
Grading comment
bardzo Panu dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  geopiet
4 hrs
  -> thx :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
czółenko


Explanation:
Elementy drewniane tego sztucera, kolba oraz czółenko, wykonano z drewna orzechowego, piaskowanego, a następnie zabezpieczonego olejowaniem. - http://www.militaria.pl/verney-carron/sztucer_express_verney...


czółenko - grafika - http://goo.gl/ecLD

---------------

http://www.ssaa.org.au/industry-news/2010/2010-10-07_wyatt-e...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-10-10 23:34:57 GMT)
--------------------------------------------------

Do przytrzymywania broni służy czółenko, w którym znajdują się także elementy napinające mechanizm wyrzucający po strzale łuski. - http://kola.lowiecki.pl/priv/rs/www/bron/index.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-10-10 23:46:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.saddleryandgunroom.co.uk/gunroom/shotguns/anatomy...

http://static.howstuffworks.com/gif/shotgun-parts.gif

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2010-10-11 12:28:56 GMT)
--------------------------------------------------

Pochopnie pomieszałem "forehand" z "forend/fore-end".
Moja odpowiedź jest więc nie na temat, czyli błędna.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 132




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search