PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

demote

Polish translation: obniżyć stopień

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:demote
Polish translation:obniżyć stopień
Entered by: Renata Strzok

14:21 Jan 20, 2019
English to Polish translations [PRO]
Military / Defense
English term or phrase: demote
mowa o obniżeniu stopnia pracownikowi służby więziennej, tłumaczony tekst to książka o rosyjskim więzieniu
(zakładam że w kontekście wojska czy policji używa się tego samego określenia)
Renata Strzok
Poland
obniżyć stopień
Explanation:
Art. 236. Kara obniżenia stopnia

Kara obniżenia stopnia polega na wydaniu rozkazu personalnego o utracie posiadanego stopnia i nadaniu stopnia bezpośrednio niższego.

https://www.arslege.pl/ustawa-o-sluzbie-wieziennej/k725/s600...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zdegradować
Mariusz Jagodziński
3 +2obniżyć stopień
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
obniżyć stopień


Explanation:
Art. 236. Kara obniżenia stopnia

Kara obniżenia stopnia polega na wydaniu rozkazu personalnego o utracie posiadanego stopnia i nadaniu stopnia bezpośrednio niższego.

https://www.arslege.pl/ustawa-o-sluzbie-wieziennej/k725/s600...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 128
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
1 hr
  -> dziękuję

agree  Arrakis: Tak. (Tylko litości, nie szeregowiec. To nie jest pytanie z budownictwa.)
22 hrs
  -> dziękuję, tylko czemu do mnie ta uwaga ..

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zdegradować


Explanation:
degradować = karnie obniżać stopień wojskowy żołnierza do stopnia szeregowca

http://www.wsjp.pl/index.php?id_hasla=27691&id_znaczenia=521...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 1 hr (2019-01-22 16:03:26 GMT)
--------------------------------------------------

zdegradować = przenieść kogoś ze stanowiska wyższego na niższe lub pozbawić kogoś stopnia służbowego lub godności

https://sjp.pwn.pl/sjp/zdegradowac;2545171.html

Mariusz Jagodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 hrs
  -> Serdecznie dziękuję! :)

neutral  geopiet: niekoniecznie zaraz do szeregowca, tylko do niższego stopnia
4 hrs
  -> To definicja słownikowa i obowiązuje. Może pan to zgłosić redaktorom. Po angielsku istnieje jeszcze jeden termin: „degrade” i on może oznaczać obniżenie stopnia.

neutral  Crannmer: Polska degradacja rzeczywiście obniża do zera (zgodnie ze słownikiem). Natomiast demote z oryginału tylko obniża, niekoniecznie do oporu, a tylko o stopień lub o grupę stopni..
6 hrs
  -> Degradować funkcjonuje również poza kontekstem wojskowym: „przenieść kogoś ze stanowiska wyższego na niższe lub pozbawić kogoś stopnia służbowego lub godności” (https://sjp.pwn.pl/sjp/zdegradowac;2545171.html ). Zdegradować do jakiegoś stopnia. Pasuje.

agree  PL translator
2 days 1 hr
  -> Serdecznie dziękuję! :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search