ProZ.com Giving Tuesday 2020

Since its inception in 2012, Giving Tuesday has been celebrated across the globe as a day to give back: whether it be through donations, fundraising, volunteering your time and expertise, or simply by calling others to support a particular cause or initiative.
Pre-register for the Giving Tuesday Networking Meetup!

Click for Full Participation

flexi disc

Polish translation: elastyczna płyta gramofonowa / flexi disc

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flexi disc
Polish translation:elastyczna płyta gramofonowa / flexi disc
Entered by: mike23

12:11 Apr 19, 2014
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Music
English term or phrase: flexi disc
chodzi o rodzaj winylowych nagrań dołączonych do magazynów, trochę na zasadzie pocztówek dźwiękowych, ale o lepszej jakości
http://en.wikipedia.org/wiki/Flexi_disc
any ideas?
Karol Waniek
Poland
elastyczna płyta winylowa
Explanation:
elastyczna płyta winylowa

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2014-04-19 15:59:49 GMT)
--------------------------------------------------

elastyczna płyta gramofonowa

--------------------------------------------------
Note added at 1 day31 mins (2014-04-20 12:43:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/art_literary/236...

flexi-disc [tania, elastyczna, płyta winylowa z muzyką tylko po jednej stronie]
http://www.dziennik.com/publicystyka/artykul/komeda-project-...
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3elastyczna płyta winylowa
mike23
4płyta flexi disc (pocztówka dźwiękowa)
Crannmer


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
płyta flexi disc (pocztówka dźwiękowa)


Explanation:
płyta flexi disc (pocztówka dźwiękowa)

Lepsza jakość flexi disc z magazynów wynikała z ich lepszego traktowania (brak uszkodzeń niczym nie chronionych pocztówek w przesyłce).
Z technicznego punktu widzenia flexi disc jest IMHO równoważny pocztowce dźwiękowej.

Crannmer
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Czyli nie należy mówić "oprogramowanie", ale "software"? Poza tym pocztówka dźwiękowa (zwłaszcza dwie) to coś innego: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pocztówka_dźwiękowa (wspomnianym tworzywem nie musiał być winyl).
13 hrs
  -> Należy stosować polskie wersje do utartych pojęć. Natomiast spolszczanie na sile nieznanego prowadzi do nieporozumień. "Pocztówka dźwiękowa" w nawiasie to przykład bardzo podobnego rozwiązania jako wyjaśnienie terminu.

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
elastyczna płyta winylowa


Explanation:
elastyczna płyta winylowa

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2014-04-19 15:59:49 GMT)
--------------------------------------------------

elastyczna płyta gramofonowa

--------------------------------------------------
Note added at 1 day31 mins (2014-04-20 12:43:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/art_literary/236...

flexi-disc [tania, elastyczna, płyta winylowa z muzyką tylko po jednej stronie]
http://www.dziennik.com/publicystyka/artykul/komeda-project-...


mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: ...gramofonowa - z zastrzeżeniem: nie wiem, czy to był winyl. W Polsce dostępne było wydawnictwo (w transliteracji) "Krugozor" z ówczesnego ZSRR http://tnij.org/aa5dd9p
1 hr
  -> Dzięki, p.s. fajne te płyty ;)

agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: Good choice.
5 hrs
  -> Thanks

agree  Polangmar
13 hrs
  -> Dziękuję

neutral  Crannmer: To może być niezrozumiane. Normalne płyty gramofonowe z PVC tez są elastyczne. Flexi jest tutaj zasadniczo określeniem rodzaju (formatu) nośnika, pod. jak "dysk miękki", a dopiero później właściwości. Formatem znanym, a bliskim jest pocztówka dźwiękowa.
1 day 18 mins
  -> Kwestia do rozstrzygnięcia to: zostawiamy 'flexi disc', tłumaczymy termin, czy może znajdujemy juz funkcjonujący podobny produkt (pocztówka dźwiękowa). System zapisu tych płyt jest taki sam; różnice są zapewne w materiale, formacie, itd.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search