swing

Polish translation: swingować

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:swing
Polish translation:swingować
Entered by: mpoho

11:57 Mar 6, 2015
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Music
English term or phrase: swing
In the 1950s you had to be clever. You had to know all the jazz standards. You had to try and find new ways to approach them. And you had to swing really hard [mówiąc to zdanie Marcus Miller robi ruch ręką, tak jakby chciał uderzyć niewidzialną pałeczką w perkusję – ale nie sądzę, żeby chodziło tu o silne „przyłożenie“] It required a lot from the musicians.

Chodzi o zdanie: "And you had to swing really hard."

Dziękuję za pomoc.
mpoho
Poland
swingować
Explanation:
swingować

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2015-03-07 13:05:36 GMT)
--------------------------------------------------

Autorski program (dostępny w sekretariacie) został opracowany w oparciu o:
- metody ćwiczenia groove i swingowanie (by nasza muzyka zaczęła "pływać").
...
- Swingowanie w improwizacji i kompozycji
http://szkola.fulara.com/program
http://forum.magazyngitarzysta.pl/viewtopic.php?t=22173
Myślę, że jest pewien związek między tym rodzajem akcentu a swingowaniem. Poza tym akcent agogiczny, jako jedno z „wyższych wtajemniczeń" jazzmana, wymaga od niego dojrzałości muzycznej, a w tym mieści się też umiejętność swingowania.
http://www.blizinski.pl/gitara/Akcentowanie
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2swingować
mike23
1zasuwać, szyć
geopiet


Discussion entries: 5





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
zasuwać, szyć


Explanation:
zasuwać, szyć na gitarze ..

zainspirowane przez „Sound - ciężkie brzmienie” Piotra Fronczewskiego

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39

57 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
swingować


Explanation:
swingować

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2015-03-07 13:05:36 GMT)
--------------------------------------------------

Autorski program (dostępny w sekretariacie) został opracowany w oparciu o:
- metody ćwiczenia groove i swingowanie (by nasza muzyka zaczęła "pływać").
...
- Swingowanie w improwizacji i kompozycji
http://szkola.fulara.com/program
http://forum.magazyngitarzysta.pl/viewtopic.php?t=22173
Myślę, że jest pewien związek między tym rodzajem akcentu a swingowaniem. Poza tym akcent agogiczny, jako jedno z „wyższych wtajemniczeń" jazzmana, wymaga od niego dojrzałości muzycznej, a w tym mieści się też umiejętność swingowania.
http://www.blizinski.pl/gitara/Akcentowanie

mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Dziękuję bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  magdadh: As per discussion, I have a feeling (not more than that tho) that this is what he's really talking about....
7 mins
  -> Thank you, Magda

agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
14 hrs
  -> Thanks, Frank




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search