shake-bow stroke

Polish translation: szybkie przemienne pociągnięcia smyczkiem

13:18 Mar 1, 2017
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Music / muzyka ludowa
English term or phrase: shake-bow stroke
He learned to play from folkmusician Anton Jernberg, who taught Sven the twisting Gästrike tunes passed down from his father, his grandfather and his great-grandfather and which still serve as the nucleus of Svens repertoire. It’s an archaic music, full of quarter-tones, shake-bow strokes – tunes as crooked as the forest paths.
Alicja A Brodowicz
Poland
Polish translation:szybkie przemienne pociągnięcia smyczkiem
Explanation:
Tekst dotyczy Svena Ahlbäcka grającego szwedzką muzykę tradycyjną z Gästriklandu, gdzie charakterystycznym utworem jest polska. Skrzypcowe wykonanie polski charakteryzuje się długimi pociągnięciami smyczka z przemiennym krótkim smyczkowaniem na szybszych fragmentach, co wg. mnie miał na myśli autor pisząc o shake-bow stroke.
Dobrze widoczne tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=EioBhnMWH5A


Przykład tego, co autor miał na myśli, można znaleźć tutaj:


Tutaj Sven w akcji
https://www.youtube.com/watch?v=1f6bYYQJe3w





--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2017-03-02 08:04:50 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze przykład kompozycji wspomnianego Andersa Jernberga, tu w wykonaniu na nyckelharpa, ale zasada smyczkowania jest ta sama:
https://www.youtube.com/watch?v=zoyF6Z_8cgk
Selected response from:

Khanda
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4szybkie przemienne pociągnięcia smyczkiem
Khanda
2drżący ruch smyczka
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
drżący ruch smyczka


Explanation:
tremolo (z wł. drżenie) – określenie rodzaju artykulacji, która polega:
w grze na instrumentach smyczkowych na szybkim powtarzaniu dźwięku przy zmiennych, drżących ruchach smyczka. Odpowiednikiem tremola na inst. dętych jest frullato;
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tremolo

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 93

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szybkie przemienne pociągnięcia smyczkiem


Explanation:
Tekst dotyczy Svena Ahlbäcka grającego szwedzką muzykę tradycyjną z Gästriklandu, gdzie charakterystycznym utworem jest polska. Skrzypcowe wykonanie polski charakteryzuje się długimi pociągnięciami smyczka z przemiennym krótkim smyczkowaniem na szybszych fragmentach, co wg. mnie miał na myśli autor pisząc o shake-bow stroke.
Dobrze widoczne tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=EioBhnMWH5A


Przykład tego, co autor miał na myśli, można znaleźć tutaj:


Tutaj Sven w akcji
https://www.youtube.com/watch?v=1f6bYYQJe3w





--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2017-03-02 08:04:50 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze przykład kompozycji wspomnianego Andersa Jernberga, tu w wykonaniu na nyckelharpa, ale zasada smyczkowania jest ta sama:
https://www.youtube.com/watch?v=zoyF6Z_8cgk

Khanda
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 56
Grading comment
Dziękuję!
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search