newbies

Polish translation: debiuty / nowości / "świeżynki"

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:newbies
Polish translation:debiuty / nowości / "świeżynki"
Entered by: Konrad Dylo

11:29 Apr 5, 2005
English to Polish translations [PRO]
Music
English term or phrase: newbies
jest to lista rodziajow muzycznych i temu podobnych things.. na strone WWW do odtwarzacza MP·
A tak idzie akurat ta jedna interesujaca mnie podgrupa
Musical Comedies Komedie muzyczne 60's Lata 60-te 70's Lata 70-te 80's Lata 80-te 90's Lata 90-te Newbies ..???..

Jak by takiego stworka nazwac...

ang.
A newbie (pronounced NOO-bee) is a novice or neophyte: anyone who is new to any particular type of endeavor, such as a sport or a technology. The term is commonly applied to new users of personal computers and to new users of the Internet. According to Eric Raymond's The New Hacker's Dictionary, Newbie is a variant of the English public school term, new boy, someone in the first year or period of school. The term predates the Web and has been used for some time in Usenet newsgroups. Glenn Connery reports that he used the term in 1990 as a participant in Internet chatting group.

Newb, noob, and n00b, (the central characters in the latter term are zeroes, visually suggestive of a pair of wide eyes) are commonly used short forms. Noob and n00b are sometimes used to indicate a newbie who has unwarranted confidence in their knowledge and/or abilities.

Dzienks za pomoc.
Konrad Dylo
Spain
nowicjusze / debiutanci
Explanation:
wchodzacy (na rynek)
Selected response from:

bartek
Grading comment
Mimo wszystkich propozycji ta chyba najbardziej mi się podobała! zostało DEBIUTY!... świeżynka też mi się podoba... ale co powiedziałby zleceniodawca ;-(
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1świeżynka
Michal Cieslak
4nowicjusze / debiutanci
bartek
3 +1nowości
Adam Lankamer
3tutaj: nowości
Archie


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
nowości


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Archie: A czy moglbys laskawie wziac pod uwage, ze w chwili udzielania przeze mnie odpowiedzi, mimo tych 18 minut, nie byla u mnie widoczna jeszcze zadna odpowiedz? Sugerowanie, ze udzielam odpowiedzi na bazie wczesniejszych jest dla mnie cokolwiek obrazliwe:-(
38 mins
  -> szczerze mówiąc zadałem po prostu pytanie, niczego nie sugerując ... odpowiedziałeś, że moja propozycja się nie wyświetliła i tyle EOT :-)

agree  Andrzej Mierzejewski: najbardziej uniwersalne: dotyczy i nowych piosenkarzy/zespołów, i nowych tytułów/rodzajów muzyki
41 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nowicjusze / debiutanci


Explanation:
wchodzacy (na rynek)

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Mimo wszystkich propozycji ta chyba najbardziej mi się podobała! zostało DEBIUTY!... świeżynka też mi się podoba... ale co powiedziałby zleceniodawca ;-(

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tutaj: nowości


Explanation:
Jeśli dobrze rozumiem, chodzi o karegorie wg ktorych pozielona jest muztka ("genres"), wiec tutaj dalbym "nowości". Pomyslalem rowniez o "contemporary", w sensie "lata współczesne", ale chyba jednak nowości berdziej tutaj pasują.

Archie
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adam Lankamer: sorry, ale dlaczego po 18 minutach od mojej odpowiedzi podajesz taką samą propozycję ?
7 mins

neutral  Michal Cieslak: staję tu mocno w obronie kolegi Archiego, bo faktycznie chyba coś się pokaszaniło i odpowiedzi jakoś dziwnie się wyświetlają. Moja (jak dotąd) wyświetliła się już 2 razy...
37 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
świeżynka


Explanation:
mając na uwadze dość nieformalny charakter tekstu, napisałbym 'świeżynka":

...Na albumie wśród starych hitów znajdzie się jedna świeżynka - utwór 'Forever Delayed'...


    Reference: http://muzyka.wp.pl/niusy.html?idn=6366&strona=7
Michal Cieslak
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: za świeżość i uniwersalność propozycji :-)
25 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search