bawdy

Polish translation: piosenka biesiadna

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bawdy
Polish translation:piosenka biesiadna
Entered by: Adam Lankamer

12:38 Apr 5, 2005
English to Polish translations [PRO]
Music
English term or phrase: bawdy
znowu lista... z MP3...
kontext
Celebrations Uroczystości
St Patrick Św. Patryk
Christmas Boże Narodzenie
Hanukkah Chanuka
Carnival Karnawał
Bawdy ????????.............Sprośne
Misc. Celebrations ???
Birthday Urodziny
Popular Songs Piosenki ludowe
Halloween Halloween
Holy Week Wielki Tydzień
Easter Wielkanoc
Weddings Śluby
Baptisms Chrzciny
Konrad Dylo
Spain
piosenka biesiadna
Explanation:
to chyba najbliższe określenie
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
To mi się podoba naj! Dzięx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2piosenka biesiadna
Adam Lankamer
4sprośny
Marek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
piosenka biesiadna


Explanation:
to chyba najbliższe określenie

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
To mi się podoba naj! Dzięx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Himawari: chyba nie ma takiego rodzaju jak "piosenki sprośne" (bo to, co dla jednego niewinne, dla innego już sprośne być może. Natomiast piosenki biesiadne są jak najbardziej i niektóre całkiem sprośne :)
6 mins

agree  Maciej Andrzejczak
15 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sprośny


Explanation:
za sjp
sprośny ~ni, ~niejszy
bezwstydny, nieprzyzwoity; rozpustny
Sprośna anegdota.
Sprośny żart.
Sprośny starzec.

za CALD:
bawdy /"bO:.di/ US /"bA:-/ adjective
containing humorous remarks about sex:
bawdy humour/songs

bawdily /"bO:.dI.li/ US /"bA:-/ adverb

bawdiness /"bO:.dI.n@s/ US /"bA:-/ noun [U]



--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2005-04-05 13:10:02 GMT)
--------------------------------------------------

zob. też
przyśpiewka ż III, CMs. ~wce; lm D. ~wek
krótka solowa, rzadziej chóralna piosenka ludowa, zwykle okolicznościowa, śpiewana na zabawach wiejskich lub w czasie obrzędów weselnych, dożynkowych itp.
Żartobliwe, obraźliwe przyśpiewki.
Oberek z przyśpiewkami.



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search