activity uncertainty

Polish translation: niepewność pomiaru aktywności promieniotwórczej

08:07 Oct 29, 2011
English to Polish translations [PRO]
Science - Nuclear Eng/Sci / aktywność promieniotwó
English term or phrase: activity uncertainty
tytuł kolumny w tabeli identyfikacji izotopów, obok kolumny z wynaczoną aktywnością

Czy znaczy to "niepewność [pomiaru] aktywności]?
Michal Berski
Poland
Polish translation:niepewność pomiaru aktywności promieniotwórczej
Explanation:
Niepewność złożona pomiaru aktywności promieniotwórczej liczona jest jako pierwiastek z sumy kwadratów niepewności składowych, związanych ze statystycznym charakterem rozpadów promieniotwórczych oraz z niepewnością parametrów aparatury pomiarowej, masy roztworu promieniotwórczego i danych jądrowych. Niepewność pomiaru zależy też od rodzaju radionuklidu, stosowanej metody pomiaru i stabilności pracy aparatury, która jest sprawdzana źródłami kontrolnymi 3H, 14C, 60Co i 133Ba w zależności od układu. Równoległe stosowanie kilku metod pomiaru pozwala na weryfikację uzyskanych wyników i zmniejsza niepewność określenia aktywności promieniotwórczej. Wyznaczona niepewność złożona względna wzorców I rzędu dla różnych radionuklidów wynosi około 1 – 2 %
przy współczynniku rozszerzenia k = 2 (co odpowiada poziomowi ufności około 95 %).
http://www.gum.gov.pl/pl/site/px_biuletyn_inf_gum_01_2009.pd...
(strona 23)
Odchodzenie od pojęcia błędu na korzyść pojęcia niepewności pomiaru wymagało ponownego przemyślenia terminologii...
(strona 5)

Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4niepewność pomiaru aktywności promieniotwórczej
Natalie
4błąd pomiaru aktywności
Arrakis


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
błąd pomiaru aktywności


Explanation:
IMHO w tym kontekście.

Arrakis
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niepewność pomiaru aktywności promieniotwórczej


Explanation:
Niepewność złożona pomiaru aktywności promieniotwórczej liczona jest jako pierwiastek z sumy kwadratów niepewności składowych, związanych ze statystycznym charakterem rozpadów promieniotwórczych oraz z niepewnością parametrów aparatury pomiarowej, masy roztworu promieniotwórczego i danych jądrowych. Niepewność pomiaru zależy też od rodzaju radionuklidu, stosowanej metody pomiaru i stabilności pracy aparatury, która jest sprawdzana źródłami kontrolnymi 3H, 14C, 60Co i 133Ba w zależności od układu. Równoległe stosowanie kilku metod pomiaru pozwala na weryfikację uzyskanych wyników i zmniejsza niepewność określenia aktywności promieniotwórczej. Wyznaczona niepewność złożona względna wzorców I rzędu dla różnych radionuklidów wynosi około 1 – 2 %
przy współczynniku rozszerzenia k = 2 (co odpowiada poziomowi ufności około 95 %).
http://www.gum.gov.pl/pl/site/px_biuletyn_inf_gum_01_2009.pd...
(strona 23)
Odchodzenie od pojęcia błędu na korzyść pojęcia niepewności pomiaru wymagało ponownego przemyślenia terminologii...
(strona 5)



Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search