"liver detoxification pathways"

Polish translation: wątrobowe procesy odtruwania, procesy odtruwania zachodzące w wątrobie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:liver detoxification pathways
Polish translation:wątrobowe procesy odtruwania, procesy odtruwania zachodzące w wątrobie
Entered by: Polangmar

16:30 Oct 5, 2013
English to Polish translations [PRO]
Medical - Nutrition / natural treatment
English term or phrase: "liver detoxification pathways"
The majority of rheumatoid arthritis victims will also do better if they give up caffeine, alcohol and other stimulants, as well as “excitotoxins” like monosodium glutamate, aspartame and hydrolyzed protein. Alcohol should definitely be avoided because of its tendency to impair liver detoxification pathways that clear toxins emanating from inflamed joints.

Profilaktyka zdrowia. Tekst napisany przez Kanadyjczyka a przeznaczony dla zwykłego zjadacza chleba w celu zapoznania go z naturalnymi metodami leczenia RZS.
bornagain
procesy odtruwania wątroby
Explanation:
Wersja "lekarska": procesy detoksykacji wątroby (ale "odtruwania" będzie "przyjaźniejsze" dla "zwykłego zjadacza chleba").

Wspomaga procesy odtruwania wątroby po zatruciach toksycznych...
Leki roślinne ułatwiają proces odtruwania wątroby, maja właściwości...
Są też skuteczne w procesach odtruwania wątroby (nawet przy ciężkich zatruciach chemicznych).
http://tinyurl.com/nv3gx87

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-05 19:04:55 GMT)
--------------------------------------------------

tendency to impair liver detoxification pathways - właściwości zakłócające/zaburzające procesy odtruwania wątroby
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1Szlaki odtruwające wątroby
Michal Berski
4 -1procesy odtruwania wątroby
Polangmar
Summary of reference entries provided
see
liz askew

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
\"liver detoxification pathways\"
procesy odtruwania wątroby


Explanation:
Wersja "lekarska": procesy detoksykacji wątroby (ale "odtruwania" będzie "przyjaźniejsze" dla "zwykłego zjadacza chleba").

Wspomaga procesy odtruwania wątroby po zatruciach toksycznych...
Leki roślinne ułatwiają proces odtruwania wątroby, maja właściwości...
Są też skuteczne w procesach odtruwania wątroby (nawet przy ciężkich zatruciach chemicznych).
http://tinyurl.com/nv3gx87

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-05 19:04:55 GMT)
--------------------------------------------------

tendency to impair liver detoxification pathways - właściwości zakłócające/zaburzające procesy odtruwania wątroby

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38
Grading comment
Dziękuję:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: jak widać z podanego tekstu, nie chodzi o odtruwanie wątroby tylko o odtruwanie przez wątrobę. Poza tym pathway to nie proces
19 hrs
  -> Fakt, chodziło mi o "wątrobowe procesy odtruwania": http://tinyurl.com/p73dap5 ; ew. "procesy odtruwania zachodzące w wątrobie": http://tinyurl.com/kwd3u3j , http://tinyurl.com/oq2d4c7 . "Pathway" można tutaj uprościć do "proces".

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Szlaki odtruwające wątroby


Explanation:
Chodzi tu o zdolność wątroby do eliminacji toksyny.

W tym kontekście można tez powiedzieć o upośledzeniu zdolności wątroby do neutralizacji toksyn

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Oczywiście, że chodzi tu o zdolność wątroby do eliminacji toksyn - jednak nie ma czegoś takiego jak "szlaki odtruwające".
10 hrs




Reference comments


1 hr
Reference: see

Reference information:
http://www.ujk.edu.pl/studiamedyczne/index.php?option=com_co...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-05 17:53:30 GMT)
--------------------------------------------------


NEUROLOGICZNE ASPEKTY ENCEFALOPATII WĄTROBOWEJ Drukuj

Pełny tekst

Waldemar Brola



STRESZCZENIE
W ostrej niewydolności wątroby wywołanej toksynami, wirusami hepatotropowymi lub lekami oraz w jej chorobach przewlekłych (marskość) dochodzi do upośledzenia odtruwającej funkcji wątroby

Acute liver failure caused by toxins, hepatotropic viruses or drugs and in the chronic diseases (cirrhosis) may lead to impairment of liver detoxification function.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-05 17:56:22 GMT)
--------------------------------------------------

pml.strefa.pl/ePUBLI/143/22.pdf‎Translate this page
by TW ŁAPIŃSKI - ‎Related articles
bolic pathways as well as oxygen deficiency in hepatocytes are im- plicated in the ..... ne i detoksykacyjne wątroby, ale również upośledza funkcjono-.

liz askew
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search