stereotoxic

Polish translation: stereotaksyczny

20:08 Apr 18, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Other
English term or phrase: stereotoxic
coż to jest? W Google'u kilkaset trafień
Jakub Szacki
Poland
Polish translation:stereotaksyczny
Explanation:
... 60-tych prototyp aparatu stereotaksycznego oraz - z naszej inicjatywy - atlas
stereotaksyczny podwzgórza owcy były osi±gnięciami na skalę ¶wiatow±. ...
www.ifzz.pl/beta/osiagniecia/4.htm
zakladam literowke
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dzięki. JS
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stereotaksyczny
bartek
43
Draco
4niżej
Arkadiusz S


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niżej


Explanation:
stereotaktyczny
Słownik medyczny

Arkadiusz S
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stereotaksyczny


Explanation:
... 60-tych prototyp aparatu stereotaksycznego oraz - z naszej inicjatywy - atlas
stereotaksyczny podwzgórza owcy były osi±gnięciami na skalę ¶wiatow±. ...
www.ifzz.pl/beta/osiagniecia/4.htm
zakladam literowke

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1362
Grading comment
Dzięki. JS

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: dobrze zakładasz - to literówka, co widać po tych wystąpieniach 'stereotoxic' w Googlu, a najlepiej tu: http://www.cbec.gov.in/cae/customs/cs-act/notifications/notf...
19 mins

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
3


Explanation:
Jeżeli nadal chodzi o wyraz stereotoxic, a nie stereotaxic, to moje wyja¶nienie brzmiało by tak
Stereotoxic – jest okre¶leniem medycznym używanym przy definiowaniu pewnego rodzaju nieinwazyjnej terapii mózgu , polegaj±cej w skrócie na wystrzeliwaniu strumienia cz±stek– w w celu usunięcia radiacj± – w wyniku zachodz±cych reakcji, negatywnych, nieporz±danych elementów. Wobec kontekstu przetłumaczył bym to, jako – chemiczny, ale w sensie nie takim, że pochodzi z nauki chemia, lecz takim jak chemioterapia, gdyż wyraz ten zwykle używany w okre¶leniu terapii medycznej w orginale – ‘stereotoxic radiosurgery’ odnosi się do nieinwazyjnej neurochirurgii przy użyciu chemioterapii, a więc promieniowania cz±stek radiotwórczych, radioaktywnych.


    Reference: http://www.osti.gov/energycitations/product.biblio.jsp?osti_...
Draco
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search