cardiac emergency

Polish translation: nagła niewydolnoć serca wymagająca doraźnej pomocy/leczenia

08:21 Apr 29, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Other
English term or phrase: cardiac emergency
Pierwsza pomoc i te sprawy - jak na to mówią lekarze?
Jakub Szacki
Poland
Polish translation:nagła niewydolnoć serca wymagająca doraźnej pomocy/leczenia
Explanation:
jest co najmniej kilka możliwości tłumacz. w zależności od tego czy tekst jest kierowny do techników EKG, lekarzy kardiologów czy harcerzy uczestniczących w kursie I pomocy. Proszę podać kontekst - będzie łatwiej znaleźć dobry polski odpowiednik.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 40 mins (2005-04-30 11:02:09 GMT)
--------------------------------------------------

w takim kontekście będzie chyba najtrudniej ;-) - może rownie rozmyte jak oryginał \'nagły stan kardiologiczny\'?
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dziekuje, Doktorze. JS
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nagła niewydolnoć serca wymagająca doraźnej pomocy/leczenia
xxxOTMed
3poniżej
Magdalena Harrison
3pogotowie kardiologiczne
Tomasz Niedbala


Discussion entries: 2





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pogotowie kardiologiczne


Explanation:


... W Zielonej Górze działa całodobowe pogotowie kardiologiczne. Dzięki temu
pacjent, który w nocy przejdzie zawał serca, będzie miał nawet trzy razy ...
www.klrrl.phg.pl/informacje.php

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2005-04-29 09:24:18 GMT)
--------------------------------------------------

...dolegliwości sercowe...

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
poniżej


Explanation:
emergency - stan nagły, nagła potrzeba, przypadek nagły, stan nagłej konieczności działania
Podręczny słownik medyczny angielsko-polski
Wydawnictwo PZWL (aut. Przemysław Słomski, Piotr Słomki)


albo nagłe wypadki sercowe
http://www.divesystem.pl/mfa.htm


Magdalena Harrison
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nagła niewydolnoć serca wymagająca doraźnej pomocy/leczenia


Explanation:
jest co najmniej kilka możliwości tłumacz. w zależności od tego czy tekst jest kierowny do techników EKG, lekarzy kardiologów czy harcerzy uczestniczących w kursie I pomocy. Proszę podać kontekst - będzie łatwiej znaleźć dobry polski odpowiednik.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 40 mins (2005-04-30 11:02:09 GMT)
--------------------------------------------------

w takim kontekście będzie chyba najtrudniej ;-) - może rownie rozmyte jak oryginał \'nagły stan kardiologiczny\'?

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziekuje, Doktorze. JS




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search