piano shawl

Polish translation: (zwykle jedwabna) chusta z frędzlami

21:06 Jan 20, 2003
English to Polish translations [PRO]
/ textiles, fashion collections
English term or phrase: piano shawl
piano shawles with fringes are key, solid, in lace, crochet or with folk floral embroidery

czy jest jakies specjalne okreslenie na tego typu szale?

opis nowej kolekcji, tekst "odziezowy"
GingerR
Polish translation:(zwykle jedwabna) chusta z frędzlami
Explanation:
To podpowiedź raczej, nie odpowiedź, bo nie wiem czy nie ma na takie okrycie dokładniejszego określenia.

Ale zajrzyj na:
http://home.att.net/~design-house/shawl_silk7.htm
oraz:
http://www.herald-dispatch.com/2000/August/27/LFlist4.htm

Wygląda na to, że często takiej chusty/szala używano do okrywania pianina czy fortapianu...

HTH,
Kasia
Selected response from:

Kasia Trzcińska-Draper (X)
Grading comment
Mimo wszystko dziekuje bardzo, rowniez za Paderewskiego :)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6(zwykle jedwabna) chusta z frędzlami
Kasia Trzcińska-Draper (X)
4szal a la Paderewski
Andrzej Lejman


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szal a la Paderewski


Explanation:
żart

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 8466

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
(zwykle jedwabna) chusta z frędzlami


Explanation:
To podpowiedź raczej, nie odpowiedź, bo nie wiem czy nie ma na takie okrycie dokładniejszego określenia.

Ale zajrzyj na:
http://home.att.net/~design-house/shawl_silk7.htm
oraz:
http://www.herald-dispatch.com/2000/August/27/LFlist4.htm

Wygląda na to, że często takiej chusty/szala używano do okrywania pianina czy fortapianu...

HTH,
Kasia

Kasia Trzcińska-Draper (X)
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 236
Grading comment
Mimo wszystko dziekuje bardzo, rowniez za Paderewskiego :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: ten na obrazku jest ślicznie ozdobiony i kosztuje bagatela 225 dolarów ;)
28 mins
  -> Dzięki... chyba jednak wolę składać na pianino :))

agree  Barbara Szelest-VanDussen
5 hrs
  -> Dziękuję

agree  bartek
11 hrs
  -> Dzięki

agree  KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO: drugi link mówi tak: "Old films show them hanging from ladies’ shoulders or sometimes dressing a piano"
12 hrs
  -> Bo pewnie kiedy wyszły z mody, szkoda je było wyrzucać?

agree  Teresa Jaczewska: zastanawiam się tylko, czy wyłącznie chusta (etniczno-rustykalnie), więc może jednak szal; można kierować się wymiarami
21 hrs
  -> Właśnie wymiary troszkę tu mącą sprawę: szal jest na ogół prostokątny, chusta kwadratowa; piano shawl, sądząc po images w google (search images) ma kształt kwadratu. Ale szal brzmi delikatniej...

agree  Piotr Kurek
1 day 9 hrs
  -> Dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search