glass finish

Polish translation: główka słoja

22:43 Dec 5, 2016
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Pojemniki/opakowania szklane
English term or phrase: glass finish
The shape of a vessel neck and lip.

Niby wiadomo, o co chodzi, a jednak trudno się wstrzelić z polskim terminem.
DavidAQ
Poland
Polish translation:główka słoja
Explanation:
IMO autor miał na myśli: jar = a widemouthed container made typically of earthenware or glass - czyli raczej słój niż butelka.

Tylko dwa linki, ale za to jeden z podręcznika "Technologia żywności" do technikum:
https://books.google.pl/books?id=7x2-dcp3CX0C&pg=PA73&lpg=PA... .

Drugi link
http://mailgrupowy.pl/shared/resources/7124,ogolna-technolog...
ze źródła:
UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W POZNANIU
III ROK, V Semestr
Przedmiot: Technologia Produktów Pochodzenia Roślinnego
Kierunek: Technologia Żywności i Żywienia
Technologia Owoców i Warzyw ,

więc co najmniej kilka osób w Polsce powinno znać określenie "główka słoja".
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Dziękuję. Tym razem punktuje tu ze względu na wyszukane źródła. Pozdrawiam
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4główka butelki
Frank Szmulowicz, Ph. D.
4główka słoja
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 8





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
główka słoja


Explanation:
IMO autor miał na myśli: jar = a widemouthed container made typically of earthenware or glass - czyli raczej słój niż butelka.

Tylko dwa linki, ale za to jeden z podręcznika "Technologia żywności" do technikum:
https://books.google.pl/books?id=7x2-dcp3CX0C&pg=PA73&lpg=PA... .

Drugi link
http://mailgrupowy.pl/shared/resources/7124,ogolna-technolog...
ze źródła:
UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W POZNANIU
III ROK, V Semestr
Przedmiot: Technologia Produktów Pochodzenia Roślinnego
Kierunek: Technologia Żywności i Żywienia
Technologia Owoców i Warzyw ,

więc co najmniej kilka osób w Polsce powinno znać określenie "główka słoja".

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 550
Grading comment
Dziękuję. Tym razem punktuje tu ze względu na wyszukane źródła. Pozdrawiam

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
główka butelki


Explanation:
główka butelki
finish of a bottle
http://ling.pl/slownik/polsko-angielski/główka butelki

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2016-12-06 11:18:42 GMT)
--------------------------------------------------


18:14 Dec 5
Może więc główka korpusu słoika/pojemnika szklanego?

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 862




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search