Dispatch admin

Polish translation: administrator działu wysyłek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Dispatch admin
Polish translation:administrator działu wysyłek
Entered by: Jolo

19:07 Jan 16, 2021
English to Polish translations [PRO]
Other / work, job
English term or phrase: Dispatch admin
ABP Shrewsbury
XY worked for me in dispatch for 10 years. In the capacity of Transport coordinator and dispatch admin. XY was responsible for the management of transport to and from site along with 3rd party logislics, coslings, booking and routing. All staffing issues wages manging costs and recruiting.
......
Regards
Despatch & Warehouse Manager
Jolo
administrator działu wysyłek
Explanation:
Spedycja (od wł. spedizione – przesyłka) to ogół czynności związanych z transportem towarów i rzeczy, a więc zarówno ich wysyłka, jak i sam przewóz oraz dostawa do miejsca przeznaczenia. Ponieważ spedycja dotyczy organizacji całego procesu i załatwiania wszelkich formalności na zlecenie, a niekoniecznie jego samodzielnej realizacji, synonimem spedycji będzie termin „pośrednictwo przewozowe”. Spedycją zajmuje się spedytor – rozumiany jako odrębne wyspecjalizowane przedsiębiorstwo lub dział w obrębie większej instytucji. „Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa do wysyłania lub odbioru przesyłki albo do dokonania innych usług związanych z jej przewozem”. Ekspedycja (od łac. expedire – wyplątać, uwolnić, przygotować) to wysyłanie przesyłek, którą zajmuje się ekspedytor. Ekspediować można również pocztę (listy), prasę lub towar. Słowa ekspedycja można użyć także na określenie działu zajmującego się wysyłką. Warto nadmienić, że ekspedytor to jednak również osoba odpowiedzialna za kontrolę czy środki transportu – przede wszystkim komunikacji publicznej – kursują zgodnie z rozkładem jazdy. Najbardziej popularnym znaczeniem rzeczownika ekspedycja będzie jednak daleka wyprawa podejmowana w określonym celu (np. naukowym, badawczym lub związanym z działaniami wojennymi).

https://skrivanek.pl/slowko-tygodnia-spedycja-kontra-ekspedy...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3administrator działu wysyłek
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3administrator/kierownik transportu I logistyki
geopiet
2dyspozytor transportu samochodowego
mike23


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dispatch admin
administrator działu wysyłek


Explanation:
Spedycja (od wł. spedizione – przesyłka) to ogół czynności związanych z transportem towarów i rzeczy, a więc zarówno ich wysyłka, jak i sam przewóz oraz dostawa do miejsca przeznaczenia. Ponieważ spedycja dotyczy organizacji całego procesu i załatwiania wszelkich formalności na zlecenie, a niekoniecznie jego samodzielnej realizacji, synonimem spedycji będzie termin „pośrednictwo przewozowe”. Spedycją zajmuje się spedytor – rozumiany jako odrębne wyspecjalizowane przedsiębiorstwo lub dział w obrębie większej instytucji. „Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa do wysyłania lub odbioru przesyłki albo do dokonania innych usług związanych z jej przewozem”. Ekspedycja (od łac. expedire – wyplątać, uwolnić, przygotować) to wysyłanie przesyłek, którą zajmuje się ekspedytor. Ekspediować można również pocztę (listy), prasę lub towar. Słowa ekspedycja można użyć także na określenie działu zajmującego się wysyłką. Warto nadmienić, że ekspedytor to jednak również osoba odpowiedzialna za kontrolę czy środki transportu – przede wszystkim komunikacji publicznej – kursują zgodnie z rozkładem jazdy. Najbardziej popularnym znaczeniem rzeczownika ekspedycja będzie jednak daleka wyprawa podejmowana w określonym celu (np. naukowym, badawczym lub związanym z działaniami wojennymi).

https://skrivanek.pl/slowko-tygodnia-spedycja-kontra-ekspedy...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1004
Grading comment
thanks

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dispatch admin
administrator/kierownik transportu I logistyki


Explanation:
.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 525

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dispatch admin
dyspozytor transportu samochodowego


Explanation:
Dyspozytor transportu samochodowego
432302
Inna nazwa zawodu: główny dyspozytor, dyżurny transportu, dyżurny ruchu samochodowego

Zadania i czynności
Dyspozytor transportu samochodowego zajmuje się planowaniem pracy kierowców i przygotowaniem do pracy taboru samochodowego. Zatrudnienie znajduje w przedsiębiorstwach komunikacji samochodowej, firmach przewozowych, spedycyjnych,związanych z transportem osób i towarów. Dyspozytor transportu samochodowego opracowuje i sporządza harmonogram pracy kierowców, przestrzega prawidłowego czasu pracy kierowców oraz przerw na odpoczynek. Dysponuje taborem kołowym i pilnuje terminowego odprawiania. Jeśli pracuje w przedsiębiorstwie komunikacji zajmującej się przewozem osób, zwykle informuje podróżnych w sprawach kursowania autobusów. Gdy zatrudniony jest w firmie zajmującej się transportem towaru przydziela poszczególnym kierowcom samochody, towar i trasę, gdzie mają się udać. Ponadto kieruje kierowców na sprawny technicznie tabor, decyduje w sprawach dodatkowych kursów oraz odwołania pojazdów z drogi. Organizuje pomoc techniczną w przypadkach uszkodzenia taboru w terenie oraz zamianie pojazdu na sprawny technicznie. Załatwia interwencje i reklamacje dotyczące usług przewozowych.
https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/doradca-200...

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 298




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search