private work

Polish translation: prace prywatne (w miejscu pracy)

08:05 Jan 20, 2021
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: private work
If you receive components that are not contractually specified, these should not be powder coated. In this case, (company) is to be informed. Incorrect deliveries, wrong deliveries, private work or components which are not the property of (company) may not be powder coated and (company) is then invoiced for this work.
Any resulting costs, complaints, or claims made by third parties will be rejected by (company), and will be the complete responsibility of the respective contract coating provider.
Anna Kruczek
Poland
Polish translation:prace prywatne (w miejscu pracy)
Explanation:
wykonywanie prac prywatnych w miejscu pracy

§ 10
1.Zabrania się pracownikom, w szczególności:
...
5) wykonywania prac prywatnych w miejscu pracy lub na terenie Uniwersytetu oraz wykorzystywania w tym celu sprzętu należącego do Uniwersytetu.
https://bip.up.lublin.pl/files/biurorektora/2019/066/regulam...
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3prywatne zlecenie (poza umową)
Andrzej Mierzejewski
2prace na rzecz podmiotów trzecich
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2prace prywatne (w miejscu pracy)
mike23


Discussion entries: 3





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prywatne zlecenie (poza umową)


Explanation:
Tak bym to ujął.

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2021-01-20 12:57:37 GMT)
--------------------------------------------------

W kontekście "firma - firma" tłumaczę: contract = umowa (np. na emaliowanie proszkowe). Kontrakt to raczej w kontekście "firma - osoba fizyczna" (np. aktor ma kontrakt na reklamowanie banku).

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 554

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prace prywatne (w miejscu pracy)


Explanation:
wykonywanie prac prywatnych w miejscu pracy

§ 10
1.Zabrania się pracownikom, w szczególności:
...
5) wykonywania prac prywatnych w miejscu pracy lub na terenie Uniwersytetu oraz wykorzystywania w tym celu sprzętu należącego do Uniwersytetu.
https://bip.up.lublin.pl/files/biurorektora/2019/066/regulam...

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 298
Grading comment
Dziękuję :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prace na rzecz podmiotów trzecich


Explanation:
Propozycja.
cccc
Czy dopuszczalne jest zawarcie umowy o pracę, na podstawie której pracownik będzie świadczył pracę na rzecz innego podmiotu niż strona umowy o pracę?
Zawarcie umowy o pracę, na podstawie której pracownik świadczy pracę na rzecz innego podmiotu niż podmiot, z którym zawarł umowę jest dopuszczalne tylko w przypadku, jeśli drugą stroną umowy jest agencja pracy tymczasowej.

Zgodnie z art. 22 §1 Kodeksu pracy, przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Stosunek pracy powstaje m. in. poprzez zawarcie umowy o pracę. Strony umowy o pracę są jednocześnie stronami stosunku pracy.

Jedynie agencje pracy tymczasowej, działające na podstawie na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001 ze zm.) mogą zawierać z pracownikiem umowy o pracę na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy, a praca świadczona jest na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy użytkownika (osoby trzeciej w stosunku do agencji i pracownika). Pracodawca użytkownik wyznacza pracownikowi agencji pracy tymczasowej zadania i kontroluje ich wykonanie.

Kwestię zatrudniania pracowników na podstawie tak skonstruowanej umowy regulują przepisy ustawy z dnia 9 lipca 2003r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz. U. Nr 166, poz. 1608 ze zm.). Należy przy tym podkreślić, że taką umowę mogą zawierać z pracownikiem wyłącznie podmioty działające jako agencje pracy tymczasowej, wpisane do rejestru agencji zatrudnienia prowadzonego przez marszałka województwa.
https://warszawa.pip.gov.pl/pl/dzialania/dla-pracownikow/pyt...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2021-01-20 13:46:37 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccc
Definicja

Private work means any work which is specifically undertaken by a staff member in a private capacity in terms of a personal contract or agreement with a third party.

https://www.lawinsider.com/dictionary/private-work

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1004




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search