bending tensile strength

Polish translation: wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bending tensile strength
Polish translation:wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu
Entered by: EWKA

04:14 Nov 5, 2004
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: bending tensile strength
bending tensile strength of cement concrete
specyfikacja techniczna dot. nawierzchni drogowych
EWKA
wytrzymało¶ć na rozci±ganie przy zginaniu
Explanation:
wg normy:

PN-EN 772-6:2002 Metody badań elementów murowych - Czę¶ć 6: Okre¶lenie wytrzymało¶ci na rozci±ganie przy zginaniu elementów murowych z betonu kruszywowego

Methods of test for masonry units - Part 6: Determination of bending tensile strength of aggregate concrete masonry units; EN 772-6


Selected response from:

makary
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wytrzymało¶ć na rozci±ganie przy zginaniu
makary
5wytrzymałość na rozciąganie
cynamon
4naprężenie rozciągające przy zginaniu
leff
3niżej
Piotr Rypalski


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niżej


Explanation:
wytrzymałość na zginanie i rozciąganie? Wygląda na to, jakby w specyfikacji umieszczono pojęcie dotyczące dwóch parametrów...

Piotr Rypalski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 73

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wytrzymałość na rozciąganie


Explanation:
tensile strenth - wytrzymałość na rozciaganie
bending - zginanie
wytrzymałość na zginanie i rozciąganie


    www.abb.pl/.../plabb043.nsf/99ad595c32e0c2d9c12566e1000a4540/ 96af798ac0afc905c1256caa0048a4ee/$FILE/Gpa.pdf -
    Reference: http://www.ipaper.com.pl/doc/polset_scan.pdf
cynamon
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wytrzymało¶ć na rozci±ganie przy zginaniu


Explanation:
wg normy:

PN-EN 772-6:2002 Metody badań elementów murowych - Czę¶ć 6: Okre¶lenie wytrzymało¶ci na rozci±ganie przy zginaniu elementów murowych z betonu kruszywowego

Methods of test for masonry units - Part 6: Determination of bending tensile strength of aggregate concrete masonry units; EN 772-6





    Reference: http://www.pkn.pl/NewPN/NewPNu.asp?id=51/2002-o
    Reference: http://webstore.ansi.org/ansidocstore/product.asp?sku=DIN+EN...
makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
17 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naprężenie rozciągające przy zginaniu


Explanation:
bo na zginany element działają dwie siły: rozciągająca (na łuku zewnętrznym) i ściskająca (od wewnątrz). A 'tensile strength' to oczywiście zawsze 'naprężenie rozciągające'.

"zwiększa wybitnie jego
wytrzymałość i zmniejsza naprężenia rozciągające przy zginaniu."
http://www.kolej.pl/tory/drogi/podklad.php

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 41 mins (2004-11-05 08:56:23 GMT)
--------------------------------------------------

no niestety, \'tensile strength\' to jednak \'wytrzymałość na rozciąganie\'

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 331




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search