waypoint

Polish translation: punkt trasy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:waypoint
Polish translation:punkt trasy
Entered by: Maciej Andrzejczak

14:36 Apr 5, 2005
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: waypoint
After xxx calculates the directions, the Summary tab will appear, displaying the Start, Destination, Distance, and number of Waypoints.

technologia GPS - wyznaczanie tras; wydaje się, ze na to jest fachowa nazwa...
Maciej Andrzejczak
Poland
punkt trasy
Explanation:
nawigacyjny

Waypoint (Punkt trasy) Punkt o określonych współrzędnych geograficznych, zaprojektowany przez użytkownika i zapamiętany w pamięci odbiornika, bądź komputera. W potocznym użyciu najczęściej stosuje się właśnie nazwę angielską: WAYPOINT. Spotykana też jest nazwa: Punkt Użytkownika. Do waypointu poza nazwą, z reguły przypisany jest symbol graficzny (ikona), wskazujący na jego typ. Waypoint może pochodzić "z pomiaru" może być też przygotowany "ręcznie" w odbiorniku. Można go także zaprojektować odpowiednim softem na bazie mapy rastrowej (PC lub PDA)
http://gps.anv.pl/VISTA-GPS.htm
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
OK!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2punkt nawigacyjny (waypiont)
maciejm
4Punkt trasy / waypoint
bartek
4punkt trasy
Anna Bittner


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
punkt nawigacyjny (waypiont)


Explanation:
... Waypoint. Zaprogramowany punkt nawigacyjny na planie lotu samolotu. Może zawierać
współrzędne geograficzne oraz dane dotyczące wysokości, ...


--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-05 14:41:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Waypoint - oczywiście.
:-))
M


    klub.chip.pl/helikoptery/defin.htm
maciejm
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 128

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
7 mins

agree  goodline
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
punkt trasy


Explanation:
nawigacyjny

Waypoint (Punkt trasy) Punkt o określonych współrzędnych geograficznych, zaprojektowany przez użytkownika i zapamiętany w pamięci odbiornika, bądź komputera. W potocznym użyciu najczęściej stosuje się właśnie nazwę angielską: WAYPOINT. Spotykana też jest nazwa: Punkt Użytkownika. Do waypointu poza nazwą, z reguły przypisany jest symbol graficzny (ikona), wskazujący na jego typ. Waypoint może pochodzić "z pomiaru" może być też przygotowany "ręcznie" w odbiorniku. Można go także zaprojektować odpowiednim softem na bazie mapy rastrowej (PC lub PDA)
http://gps.anv.pl/VISTA-GPS.htm

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
OK!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Punkt trasy / waypoint


Explanation:
Waypoint (Punkt trasy) Punkt o okre¶lonych współrzędnych geograficznych, zaprojektowany przez użytkownika i zapamiętany w pamięci odbiornika, b±dĽ komputera. W potocznym użyciu najczę¶ciej stosuje się wła¶nie nazwę angielsk±: WAYPOINT. Spotykana też jest nazwa: Punkt Użytkownika. Do waypointu poza nazw±, z reguły przypisany jest symbol graficzny (ikona), wskazuj±cy na jego typ. Waypoint może pochodzić "z pomiaru" może być też przygotowany "ręcznie" w odbiorniku. Można go także zaprojektować odpowiednim softem na bazie mapy rastrowej (PC lub PDA)

UWAGA: Niektóre niegarminowskie systemy dla okre¶lenia punktu użytkownika nie używaj± nazwy Waypoint, a POI użytkownika - w odróżnieniu od "zwykłego" POI czyli takiego wpisanego na stałe do mapy.
http://gps.anv.pl/VISTA-GPS.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1362




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search