retain a license for

Polish translation: zachować licencję

18:33 Feb 23, 2012
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Patents
English term or phrase: retain a license for
The patent was issued in 1999 (2003 in the US) and XYZ held global licenses on the genetic test until 2007 when a non-exclusive license was retained for North America and Australia.
tabor
Poland
Polish translation:zachować licencję
Explanation:

Czy konieczne będzie kupienie nowego Windowsa? - Forum PCLab.pl
1 Gru 2011 ... Czy komputer z systemem OEM Windows pozwala uaktualnić płytę główną i
zachować tę samą licencję? Co się stanie, gdy płyta musiała ...
forum.pclab.pl/topic/746828-Czy-konieczne-b%C4%99dzie-kupienie-nowego-Windowsa/
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zachować licencję
Roman Kozierkiewicz
2 -1uzyskać licencję [niewyłączną] na
geopiet


Discussion entries: 3





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
uzyskać licencję [niewyłączną] na


Explanation:
licencja niewyłączna - http://www.proz.com/kudoz/406578

------------

Spółka Akcyjna w dniu 17 lutego 2009 r. zawarła z Wnioskodawcą umowę licencyjną, na mocy której „L” uzyskały licencję niewyłączną na korzystanie ze - http://goo.gl/FpGmF

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2012-02-24 01:03:17 GMT)
--------------------------------------------------

Strony mogą zastrzec, że licencjobiorca jest podmiotem korzystającym z udzielonego prawa na zasadzie wyłączności (tzw. licencja wyłączna) lub też postanowić, iż z udzielonego prawa może korzystać więcej, niż jeden podmiot (tzw. licencja niewyłączna). - http://pi.gov.pl/parp/chapter_86196.asp?soid=6AD5FA7F47B84D2...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Polskie odnośniki uzasadniają tylko istnienie terminu "licencja (nie)wyłączna" - tymczasem problem jest tu czasownik "retain", który nie ma znaczenia "uzyskać". Poza tym XYZ miało licencję globalną, więc po co miałoby uzyskiwać dodatkowe?
17 mins

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zachować licencję


Explanation:

Czy konieczne będzie kupienie nowego Windowsa? - Forum PCLab.pl
1 Gru 2011 ... Czy komputer z systemem OEM Windows pozwala uaktualnić płytę główną i
zachować tę samą licencję? Co się stanie, gdy płyta musiała ...
forum.pclab.pl/topic/746828-Czy-konieczne-b%C4%99dzie-kupienie-nowego-Windowsa/

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: Raczej tak. Do roku 2007 firma miała licencję wyłączną na cały świat, następnie w US + CA (tak rozumiem North America) i AU licencja niewyłączna, czyli inni producenci mogą wytwarzać to coś. W pozostałych krajach wciąż licencja wyłączna.
3 hrs
  -> dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search