limitations of the invention

Polish translation: ograniczenia [istoty] wynalazku

13:21 Dec 22, 2014
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Patents
English term or phrase: limitations of the invention
W amerykańskim patencie pojawiają się następujące zdania:
Each of the limitations of the invention can encompass various embodiments of the invention.
It is, therefore, anticipated that each of the limitations of the invention involving any one element or combinations of elements can be included in each aspect of the invention.
Wydaje się, że nie chodzi tu dosłownie o "ograniczenia", które nie za bardzo pasują do kontekstu.

"Limitations" pojawiają się często w zestawieniu "elements and limitations of the invention".
Niektórzy piszą, że "elements" i "limitations" to to samo ("limitations, called elements"), ale znalazłam też pewne rozróżnienie: http://patentlyo.com/patent/2009/03/query-on-elements-and-li...

Zastanawiam się, jak oddać ten termin po polsku. Czy może chodzi tu o "cechy" wynalazku?
WeronikaM
Poland
Polish translation:ograniczenia [istoty] wynalazku
Explanation:
patrz: dyskusja

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2014-12-22 18:08:38 GMT)
--------------------------------------------------

można też:
ograniczenia co do istoty wynalazku
Selected response from:

George BuLah (X)
Poland
Grading comment
Dziękuję wszystkim za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ograniczenia [istoty] wynalazku
George BuLah (X)
4 +1[(patentowo) zastrzeżone] cechy wynalazku
Polangmar
2zastrzeżenia patentowe wynalazku
Jacek Kloskowski


Discussion entries: 5





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zastrzeżenia patentowe wynalazku


Explanation:
Zastrzeżenia patentowe (w przypadku wzoru użytkowego - zastrzeżenia ochronne) definiują zakres ochrony patentowej wynalazku (wzoru użytkowego) i stanowią element zarówno opisu patentowego jak i zgłoszeniowego, który winien zawierać co najmniej jedno zastrzeżenie patentowe. Z punktu widzenia językoznawstwa każde zastrzeżenie jest podmiotowym, oznajmującym zdaniem, zwykle mocno rozwiniętym i złożonym.

Zastrzeżenia patentowe powinny być jasne, spójne (niesprzeczne) i oparte na opisie wynalazku i rysunkach, które służą do ich wykładni; określają cechy wynalazku, które łącznie podlegają ochronie (cechy znane oddzielone są od cech nowych słowami znamienny tym, że). Zastrzeżenia patentowe dzielą się na:

niezależne - definiujące podstawowe i nieodłączne cechy wynalazku i
zależne - określające warianty i uzupełnienia dla cech występujących w zastrzeżeniach niezależnych.
Istnieją zasadniczo dwie skrajności w wykładni ochrony patentowej na podstawie zastrzeżeń patentowych:

ochrona wynika ze ścisłej (dosłownej) interpretacji zastrzeżeń, przy wykorzystaniu opisu i rysunków jedynie do rozwiązywania i wyjaśniania ewentualnych nieścisłości (np. odnośnie znaczenia stosowanych w zastrzeżeniach terminów technicznych).
ochronę definiuje to co znawcy dziedziny, do której należy wynalazek, mogliby wydedukować z opisu patentowego i rysunków, wykorzystując zastrzeżenia jako wskazówkę do tego celu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zastrzeżenia_patentowe#

In most jurisdictions, a patent is a right to exclude others from making, using, importing, selling or offering for sale the subject matter defined by the claims when the claim is for a thing (apparatus, composition of matter, system, etc.). If a claim is for a method, the right to exclude would be to exclude any single party from carrying out all the steps of the claim. In order to exclude someone from using a patented invention, the patent owner, or patentee, needs to demonstrate in a court proceeding that what the other person is using falls within the scope of a claim of the patent; therefore, it is more valuable to obtain claims that include the minimal set of limitations that differentiate an invention over what came before (i.e., the so-called prior art). But the fewer the limitations in a claim, the more likely it is that the claim will cover, or "read on," what came before and be rejected during examination or found to be invalid at a later time for lack of novelty or obviousness.

http://en.wikipedia.org/wiki/Claim_(patent)#

Jacek Kloskowski
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ograniczenia [istoty] wynalazku


Explanation:
patrz: dyskusja

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2014-12-22 18:08:38 GMT)
--------------------------------------------------

można też:
ograniczenia co do istoty wynalazku

George BuLah (X)
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję wszystkim za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: No, właśnie tak.
6 hrs
  -> Dziękuję bardzo!

agree  tadeusz50: Wesołych Świąt, George :)
20 hrs
  -> Dziękuję bardzo! Wesołych Swiąt, Tadeuszu!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
[(patentowo) zastrzeżone] cechy wynalazku


Explanation:
Patent claims define the specific elements and limitations of the invention for which the applicant is claiming rights. Non-provisional patents are required to contain at least one claim. (...) Possession can be established by describing the claimed invention with all of its limitations using words, structures, figures, diagrams, and formulas.
http://tinyurl.com/n32s4es

Zgodnie z ogólnie przyjętą zasadą każde zgłoszenie patentowe musi zawierać jedno lub więcej zastrzeżeń patentowych, które powinny określać - w sposób zwięzły, lecz jednoznaczny, przez podanie jego cech technicznych - zastrzegany wynalazek. (...) Zastrzeżenie musi zawierać wszystkie istotne cechy wynalazku, tj. cechy, które są niezbędne dla rozwiązania problemu technicznego przez wynalazek. W konsekwencji cechy techniczne wynalazku, które są wskazane w opisie wynalazku i/lub na rysunkach, ale nie są podane w zastrzeżeniach patentowych, nie podlegają ochronie.
http://www.lex.pl/akt/-/akt/budowa-formulowanie-i-interpreta...

Patentowo zastrzeżone główne cechy jego wynalazku to...
Cechy wynalazku zostały opisane w zastrzeżeniach patentowych i jego opisie. Wynalazek obejmuje swoim...
http://tinyurl.com/og29bzm

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Umys: Fachowe wyjaśnienie, poparte wiarygodnymi linkami, w odróżnieniu...
40 mins
  -> Dziękuję.:)

neutral  tadeusz50: gdyby chodziło o "features of the invention", byłbym na tak
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search