enabler

Polish translation: siła napędowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enabler
Polish translation:siła napędowa
Entered by: Joanna Borowska

11:01 Apr 14, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: enabler
Our people are our key enablers. Without the skills, commitment and passion of all our people, we would just be an ordinary company.

Niby wiadomo o kogo chodzi - o ludzi, dzięki którym wszystko można zrobić. Nie chodzi mi o obejście tego terminu, bo później są porównania, że coś jest naszymi "assets" a ludzie to "enablers", więc chciałbym jakiś rzeczownik...
Marek Daroszewski (MrMarDar)
siła napędowa
Explanation:
albo: motor napędowy (chociaż to trochę masło maślane)

"Profesor Biener jest siłą napędową firmy Tropic Marin® od początku jej istnienia."
http://www.tropicmarin.pl/filozofia2.html

"Komisja Europejska: Siła napędowa Unii Europejskiej"
http://europa.eu.int/abc/index3_pl.htm

"Po roku się okazało, że to właśnie pracownicy są motorem napędowym tej firmy..."
http://www.biznespolska.pl/gazeta/article.php?contentID=9616...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 1 hr 32 mins (2005-04-16 12:33:57 GMT)
--------------------------------------------------

albo sam \"motor\"

\"Motorem firmy jest młody, ambitny zespół, chcący osiągnąć sukces rynkowy\".
http://www.hurtbud.cil.pl/
Selected response from:

Joanna Borowska
Poland
Grading comment
Pięknie dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1siła napędowa
Joanna Borowska
3kreator / animator / wspoltworca
Ensor
3dusza przedsięwzięcia
GregF
3siły sprawcze
Karolina Ojrzynska-Stasiak
1tu: atut
mwas


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kreator / animator / wspoltworca


Explanation:
moze cos z tego;

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
siły sprawcze


Explanation:
to trochę mało konkretnie, ale zobacz...

Karolina Ojrzynska-Stasiak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dusza przedsięwzięcia


Explanation:
Najtrafniejszy w tym kontekście byłby chyba zwrot "spiritus movens", ale rozumiem, że wchodzą w grę tylko polskie odpowiedniki.

GregF
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tu: atut


Explanation:
Naszym głównym atutem są nasi pracownicy

mwas
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
siła napędowa


Explanation:
albo: motor napędowy (chociaż to trochę masło maślane)

"Profesor Biener jest siłą napędową firmy Tropic Marin® od początku jej istnienia."
http://www.tropicmarin.pl/filozofia2.html

"Komisja Europejska: Siła napędowa Unii Europejskiej"
http://europa.eu.int/abc/index3_pl.htm

"Po roku się okazało, że to właśnie pracownicy są motorem napędowym tej firmy..."
http://www.biznespolska.pl/gazeta/article.php?contentID=9616...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 1 hr 32 mins (2005-04-16 12:33:57 GMT)
--------------------------------------------------

albo sam \"motor\"

\"Motorem firmy jest młody, ambitny zespół, chcący osiągnąć sukces rynkowy\".
http://www.hurtbud.cil.pl/

Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 191
Grading comment
Pięknie dziękuję :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GregF
6 hrs
  -> Muchas Gracias gaby!! Nice weekend U too!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search