Christmas Spirit

Polish translation: upojenie świąteczne

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Christmas Spirit
Polish translation:upojenie świąteczne
Entered by: cynamon

18:39 Nov 28, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: Christmas Spirit
żarcik słowny - wlewają alkohol - likier do ciasta podczas pieczenia ciasta na święta.
cynamon
Poland
upojenie świąteczne
Explanation:
upojenie w znaczeniu radości, zadowolenia, ale także ......
Selected response from:

PanPeter
Grading comment
Dziękuję za wszytkie propozycje. Ta jest po prostu genialna! Dziękuję!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Wesołych Świąt!
Joanna Borowska
3 +1Spirytus sączus
Michał Wiśniewski
3 +1duch swiat w plynie/plynny duch swiateczny
Olga Slattery
3 +1upojenie świąteczne
PanPeter
3smak świąt
allp
3oddech Świąt
Piotr Jańczuk
3spirytus sanctus aromaticus
ironsz
1w zdrowym cieście zdrowy chuch
Agnieszka Zmuda


Discussion entries: 2





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
christmas spirit
oddech Świąt


Explanation:
zależy jaki jest kontekst, ale może "już czuć oddech Świąt" albo jakaś wariacja, będzie dobrym rozwiązaniem

Piotr Jańczuk
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
christmas spirit
upojenie świąteczne


Explanation:
upojenie w znaczeniu radości, zadowolenia, ale także ......

PanPeter
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję za wszytkie propozycje. Ta jest po prostu genialna! Dziękuję!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak)
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
christmas spirit
duch swiat w plynie/plynny duch swiateczny


Explanation:
moze tak, byle nie wyszlo zbyt obrazliwie dla devout RCs..... i free presbyterians...

Olga Slattery
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Rozwarzewska: całkiem fajne
10 hrs
  -> thank you:)

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
christmas spirit
w zdrowym cieście zdrowy chuch


Explanation:
A jak ludzie sobie tego spirta trochę wchłoną, to i literówki robią :))
Daję z "jedynką" dla zabawy li tylko...

Agnieszka Zmuda
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
christmas spirit
Wesołych Świąt!


Explanation:
(z naciskiem na "wesołych")
W tym kontekście ten zwrot nabiera drugiego znaczenia ;o)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-28 20:39:26 GMT)
--------------------------------------------------

albo może: święta to czas radości

Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 191

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: wesołych świąt, chlup? :D
18 mins
  -> ... w świąteczny dziób ;o)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
christmas spirit
Spirytus sączus


Explanation:
... oops...

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Trzewikowski: :]
18 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
christmas spirit
smak świąt


Explanation:
sorry, no references :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-11-28 23:08:45 GMT)
--------------------------------------------------

albo świąteczny aromat

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
christmas spirit
spirytus sanctus aromaticus


Explanation:
:)

ironsz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search