word onset consonant

Polish translation: spółgłoska początkowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:word onset consonant
Polish translation:spółgłoska początkowa
Entered by: Jadwiga Wos

10:15 Feb 11, 2013
English to Polish translations [PRO]
Science - Psychology
English term or phrase: word onset consonant
spółgłoska na początku wyrazu?
emet1
spółgłoska początkowa
Explanation:
Moze jednak tak, albo w nawiasie do wersji kolegi Macieja?
Tekst ten dotyczy chyba dysleksji, wiec moze lepiej prosciej, a tez poprawnie, dla przecietnego czytelnika, ktory ma do czynienia z d. (na przyklad rodzica).
Znalazlam przyklad w starej ksiazce o gramatyce polskiej online.
Selected response from:

Jadwiga Wos
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1spółgłoska w nagłosie
Maciej W
3 +1spółgłoska początkowa
Jadwiga Wos


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spółgłoska w nagłosie


Explanation:
"W nagłosie" znaczy dokładnie "na początku wyrazu", ale taki jest termin.


    Reference: http://gramatyka.wordpress.com/2007/06/14/fazy-artykulacyjne...
Maciej W
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: Jeśli to tekst dla fachowców.
4 days
  -> Dziękuję :)

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
spółgłoska początkowa


Explanation:
Moze jednak tak, albo w nawiasie do wersji kolegi Macieja?
Tekst ten dotyczy chyba dysleksji, wiec moze lepiej prosciej, a tez poprawnie, dla przecietnego czytelnika, ktory ma do czynienia z d. (na przyklad rodzica).
Znalazlam przyklad w starej ksiazce o gramatyce polskiej online.

Jadwiga Wos
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: Jeśli to tekst popularny.
4 days
  -> Dzieki, Dimitar :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search