arresting force

Polish translation: siła graniczna

20:37 Mar 2, 2016
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Safety
English term or phrase: arresting force
Z BHP.

Horizontal lifelines must be designed, installed, and used, under the supervision of a competent person, which must maintain a safety factor of at least two times the arresting force.
Ekhangel
Polish translation:siła graniczna
Explanation:
maximum arresting force (MAF)

---------

Note: the origins of the 8 kN (USA, Canada) or the 6 kN (Lower MAF and larger safety margin, European Union) limits on the MAF are well documented and are outside the scope of this presentation. - http://www.fallpro.com/fall-protection-info-center/online-ar...

------------



Siła graniczna (IF - impact force) oznacza maksymalną wartość siły powstałej podczas wyhamowywania upadku z wysokości przez łańcuch bezpieczeństwa. Wartość siły granicznej ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo pracownika wysokościowego. Najkorzystniej jest kiedy siła graniczna jest jak najniższa (maksymalna jej wartość to 6 kN). - http://www.singingrock.com/file/100676/SR_Techinfo_2013_PL.p...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-03-02 21:56:12 GMT)
--------------------------------------------------

Siła graniczna (impact force)
- jest to siła działająca na wspinacza odpadającego od ściany w trakcie hamowania jego lotu.
Po doświadczeniach na skoczkach spadochronowych stwierdzono, że człowiek jest w stanie wytrzymać siłę o wielkości 12 KN czyli 1200 kG pod warunkiem, że działa ona na rozciąganie kręgosłupa i jedynie przez ułamek sekundy.


Siła uderzenia
Energia powstała na skutek odpadnięcia pracownika musi zostać pochłonięta przez system asekuracyjny, a w szczególności przez linę. Lina dobrze absorbująca energię zmniejsza uderzenie (szarpnięcie) działające na pracownika.
Uderzenie jakie odczuje pracownik w momencie zatrzymania lotu nazywane jest siłą uderzenia. Zależy ona od współczynnika odpadnięcia (WO), ciężaru pracownika i zdolności pochłaniania (przez linę) energii odpadnięcia. - http://www.wspinanie.gniezno.pl/wp-content/uploads/2011/03/k...

-------

Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję. Pozostałe odpowiedzi też są dobre.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3siła zatrzymująca
Tomasz Poplawski
3siłe powstałą podczas wyhamowywania upadku
IRA100
2siła graniczna
geopiet
Summary of reference entries provided
maximum arresting force (MAF)
geopiet

Discussion entries: 7





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
siła zatrzymująca


Explanation:
Tak jest w szeregu dokumentów BHP, np.
http://www.kipp.pl/xs_db/DOKUMENT_DB/www/KIPP/WERKSTUECK_SPA...

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
siła graniczna


Explanation:
maximum arresting force (MAF)

---------

Note: the origins of the 8 kN (USA, Canada) or the 6 kN (Lower MAF and larger safety margin, European Union) limits on the MAF are well documented and are outside the scope of this presentation. - http://www.fallpro.com/fall-protection-info-center/online-ar...

------------



Siła graniczna (IF - impact force) oznacza maksymalną wartość siły powstałej podczas wyhamowywania upadku z wysokości przez łańcuch bezpieczeństwa. Wartość siły granicznej ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo pracownika wysokościowego. Najkorzystniej jest kiedy siła graniczna jest jak najniższa (maksymalna jej wartość to 6 kN). - http://www.singingrock.com/file/100676/SR_Techinfo_2013_PL.p...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-03-02 21:56:12 GMT)
--------------------------------------------------

Siła graniczna (impact force)
- jest to siła działająca na wspinacza odpadającego od ściany w trakcie hamowania jego lotu.
Po doświadczeniach na skoczkach spadochronowych stwierdzono, że człowiek jest w stanie wytrzymać siłę o wielkości 12 KN czyli 1200 kG pod warunkiem, że działa ona na rozciąganie kręgosłupa i jedynie przez ułamek sekundy.


Siła uderzenia
Energia powstała na skutek odpadnięcia pracownika musi zostać pochłonięta przez system asekuracyjny, a w szczególności przez linę. Lina dobrze absorbująca energię zmniejsza uderzenie (szarpnięcie) działające na pracownika.
Uderzenie jakie odczuje pracownik w momencie zatrzymania lotu nazywane jest siłą uderzenia. Zależy ona od współczynnika odpadnięcia (WO), ciężaru pracownika i zdolności pochłaniania (przez linę) energii odpadnięcia. - http://www.wspinanie.gniezno.pl/wp-content/uploads/2011/03/k...

-------



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38
Grading comment
Dziękuję. Pozostałe odpowiedzi też są dobre.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
siłe powstałą podczas wyhamowywania upadku


Explanation:
prop.

--------------------------------------------------
Note added at   9 godz. (2016-03-03 06:34:44 GMT)
--------------------------------------------------

siłę powstającą podczas wyhamowywania upadku

--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2016-03-03 08:17:09 GMT)
--------------------------------------------------

siła hamowania upadku

IRA100
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 12




Reference comments


23 mins
Reference: maximum arresting force (MAF)

Reference information:
So, why do you need to care about maximum arresting force?

Maximum arresting force is the largest amount of force that the fall protection system and the person attached to the system will experience as generated by the deceleration device.

In accordance with OSHA 1910.66, Appendix C, Section I, subhead d (“System Performance Criteria”), they explain the need for M.A.F.:
“(1) Personal fall arrest systems shall, when stopping a fall: (i) Limit maximum arresting force on an employee to 900 pounds (4 kN) when used with a body belt; (ii) Limit maximum arresting force on an employee to 1,800 pounds (8 kN) when used with a body harness… - http://www.rigidlifelines.com/blog/entry/maximum-arresting-f...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search