White/Black African

Polish translation: biały/czarny Afrykanin

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:White/Black African
Polish translation:biały/czarny Afrykanin
Entered by: Joanna Borowska

10:01 Apr 20, 2005
English to Polish translations [Non-PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / ethnic origin
English term or phrase: White/Black African
Context: a questionnaire; seems terribly easy but the political correctness of the polish language took me by surprise here. I have a questionnaire with all possible options of ethnic origin, has anybody got any good links to such issues in polish?
arletad
biały/czarny Afrykanin/Afrykańczyk
Explanation:
Chyba nie ma tu nic niepoprawnego politycznie. Zreszt± nie wiem, co innego można by wymy¶lić.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rasy_ludzkie
Selected response from:

Joanna Borowska
Poland
Grading comment
Dzięki!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2mieszkaniec Afryki rasy białej/czarnej
Marek Daroszewski (MrMarDar)
3 +2biały/czarny Afrykanin/Afrykańczyk
Joanna Borowska


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
white/black african
biały/czarny Afrykanin/Afrykańczyk


Explanation:
Chyba nie ma tu nic niepoprawnego politycznie. Zreszt± nie wiem, co innego można by wymy¶lić.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rasy_ludzkie

Joanna Borowska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 18
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): ewentualnie czarnoskóry; może bardziej politically correct
4 mins

agree  leff: czarnoskóry i bladolicy? ;-D
1 hr

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
white/black african
mieszkaniec Afryki rasy białej/czarnej


Explanation:
Może tak?

Ludność rasy białej zasiedla także południową część Afryki. ... taaa fajny
artykuł, tylko ,że ja szukałam o ukształtowaniu terenu i opadach w RPA. ...
prace.sciaga.pl/12529.html

całkowitych abstynentów wynoszącym 34%, wśród mieszkańców rasy białej ...
www.icap.org/download/all_pdfs/Polish_content_pdf/ ICAP_Reports_Polish/ICAP_Report8_Pol.pdf

XX w., zwł. w RPA, Nigerii, Ghanie i Senegalu. Naj- ... w wersji „wyższości”
rasy czarnej, stąd krytykowana przez innych myślicieli ...
www.kul.lublin.pl/efk/pdf/e/etnofilozofia.pdf

Powyższe bowiem sformułowanie jest wyraźnie poniżającym dla ludzi rasy czarnej.
... Meksyk: kongres misyjny; RPA: bieda zabija jak tsunami ...
www.madagascar.alleluja.pl/tekst.php?numer=3667

najbardziej poszkodowana była ogromna większość społeczeństwa rasy czarnej mieszkająca na ...
www.oil.org.pl/xml/oil/oil75/ gazeta/numery/n2003/n200306/n20030605

ew. biały/czarny mieszkaniec Afryki
Dla ONZ było nieskończenie ważniejsze że czarny mieszkaniec Płd. Afryki będzie
mógł wypić kawę w modnej kawiarni w Johannesburgu, niż życie i śmierć ...
forum.wprost.pl/ar/?C=5&P=0&O=372121

Czy odszkodowania powinien płacić biały mieszkaniec Nowego Jorku, którego
przodkowie walczyli podczas wojny secesyjnej — a być może nawet polegli — w ...
www.mateusz.pl/wdrodze/nr338/10-wdr.htm

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): tez tak może być
2 mins
  -> dzięki

agree  Ewa Latecka: Zreczne.
12 hrs
  -> dzięki :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search