Hate Crime Reporting Centres

Polish translation: centrum zgłaszania przestępstw dyskryminacji

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hate Crime Reporting Centre
Polish translation:centrum zgłaszania przestępstw dyskryminacji
Entered by: Polangmar

12:29 Jun 5, 2007
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / race and ethnic minorities
English term or phrase: Hate Crime Reporting Centres
we fragmencie dotyczącym mniejszości narodowych zamieszkujących w danych społecznościach - nie bardzo wiem, jak te Centra ładnie po polsku nazwać
Zophiel
centrum/ośrodek zgłaszania przestępstw dyskryminacji
Explanation:
Najkrócej, jak się da.:)

http://tinyurl.com/2hu4xt
http://tinyurl.com/yuogbx
http://tinyurl.com/yshz4e
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1centrum zgłaszania przestępstw związanych z dykryminacją/prześladowaniem
Agnieszka Moczynska
4 +1ośrodki zgłaszania zbrodni nienawiści
Tomasz Poplawski
4centrum/ośrodek zgłaszania przestępstw dyskryminacji
Polangmar
3ośrodki zgłaszania przestępstw z nienawiści
Hanna Burdon
3punkty zgłaszania przestępstw przeciw odmienności
Izydor --
3osrodek zglaszania zbrodni popelnionych z przyczyn rasowych (religijnych lub seksualnych)
Aleksandra Wysocka
3punkty rejestracji przestępstw wobec odmienności
Izydor --


Discussion entries: 6





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hate crime reporting centres
osrodek zglaszania zbrodni popelnionych z przyczyn rasowych (religijnych lub seksualnych)


Explanation:
propozycja

Aleksandra Wysocka
France
Native speaker of: Native in PolishPolish

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hate crime reporting centres
centrum zgłaszania przestępstw związanych z dykryminacją/prześladowaniem


Explanation:
tak jak pisałam wyżej, częściowo odpowiedź była już kiedyś udzielona

Agnieszka Moczynska
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
7 hrs
  -> Dziękuję!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hate crime reporting centres
punkty rejestracji przestępstw wobec odmienności


Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-06-05 16:37:31 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie 'informowania o'

Izydor --
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Propozycja niezła, ale słowo "rejestracja"ma za wąskie znaczenie.
35 mins

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hate crime reporting centres
ośrodki zgłaszania zbrodni nienawiści


Explanation:
Skoro nikt nie podjął tematu, to sformalizuję moją propozycję. Wystąpienia terminu są z Wikipedii, dokumentów Amnesty International, publikacji naukowych, itp.
Pozostałe pojęcia wydają mi się bardziej hasłami encyklopedycznymi niż słownikowymi - trafnymi, ale jednak opisami;


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&q=%22zbrodnie+nienawi%C5%...
Tomasz Poplawski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  K S (X): tak
1270 days

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hate crime reporting centres
punkty zgłaszania przestępstw przeciw odmienności


Explanation:
Modyfikacja

Izydor --
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 days 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hate crime reporting centre
centrum/ośrodek zgłaszania przestępstw dyskryminacji


Explanation:
Najkrócej, jak się da.:)

http://tinyurl.com/2hu4xt
http://tinyurl.com/yuogbx
http://tinyurl.com/yshz4e

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 339
Grading comment
Dziękuję :)

1386 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hate crime reporting centres
ośrodki zgłaszania przestępstw z nienawiści


Explanation:
Cztery lata po zadaniu pytania wygląda na to, że przyjęło się jednak takie dość dosłowne tłumaczenie.

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search