census tract

Polish translation: jednostka spisowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:census tract
Polish translation:jednostka spisowa
Entered by: Lota

21:24 Aug 7, 2018
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: census tract
to jest termin z zakresu spisu ludności, używany w USA, ale również w innych krajach. Jak nazywa się to po polsku?
Definicja:
Census Tracts are small, relatively permanent statistical subdivisions of a county or equivalent entity that are updated by local participants prior to each decennial census as part of the Census Bureau's Participant Statistical Areas Program.

Dziękuję.
Lota
Lota
United States
jednostka spisowa
Explanation:
Średnia liczba ludności w takiej jednostce wynosiła około 1000 osób. Podobne

14 samym jednostki te, odnosząc się do terminologii stosowanej w Polsce, zwane będą w pracy jako jednostki statystyczne. Warto w tym miejscu podkreślić, że zarówno przeciętna liczba ludności w tych mikro-obszarach oraz ich cechy przestrzenne mieściły się w ogólnie przyjętej definicji jednostki spisowej (census tract), standardowo stosowanej w badaniach nad segregacją w Europie i Ameryce Północnej (por. van Kempen 2007).
http://docplayer.pl/4071970-W-egregacja-spoleczna.html
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3obwód spisowy
Cake
3jednostka spisowa
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jednostka spisowa


Explanation:
Średnia liczba ludności w takiej jednostce wynosiła około 1000 osób. Podobne

14 samym jednostki te, odnosząc się do terminologii stosowanej w Polsce, zwane będą w pracy jako jednostki statystyczne. Warto w tym miejscu podkreślić, że zarówno przeciętna liczba ludności w tych mikro-obszarach oraz ich cechy przestrzenne mieściły się w ogólnie przyjętej definicji jednostki spisowej (census tract), standardowo stosowanej w badaniach nad segregacją w Europie i Ameryce Północnej (por. van Kempen 2007).
http://docplayer.pl/4071970-W-egregacja-spoleczna.html

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67
Grading comment
Thank you.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obwód spisowy


Explanation:
Obwód spisowy – jednostka przestrzenna stworzona według liczby mieszkań i mieszkańców dla potrzeb spisów powszechnych i innych badań statystycznych. Obwód spisowy wchodzi w skład rejonu statystycznego.



    https://pl.wikipedia.org/wiki/Obw%C3%B3d_spisowy
    Reference: http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/lud_raport_z_wynikow_NSP...
Cake
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search