PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

all-out effort

Polish translation: maksymalna intensywność

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:all-out effort
Polish translation:maksymalna intensywność
Entered by: Kaig

22:47 Jan 11, 2016
English to Polish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Kolarstwo
English term or phrase: all-out effort
W zdaniu: Structure your rides so you spend 10 to 20 percent of the time going hard, at an exertion level of 70 to 80 percent (or higher) of your all-out effort.
Kaig
Poland
maksymalna intensywność
Explanation:
Tu jest przykład bazowego okresu z planu Michała Bartoszaka, te procenty to procent maksymalnej intensywności.
Przyjmij, że maksymalna intensywność to średnie tempo testu Coopera, czyli "wyścigu" trwającego 12 minut.
wtorek ok. 12km – 75%
środa ok. 15km – 70%
czwartek ok. 14km – 75%
sobota ok.10km – 80%
niedziela ok. 18km – 70%
http://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=31387&start=0

Praca nad rozwojem mocy wymaga wprowadzenia do treningu na stałe krótkotrwałych wysiłków o bardzo wysokiej intensywności, które pozwalają mięśniom przystosować się do pracy w warunkach maksymalnej lub prawie maksymalnej intensywności.
http://www.mtbnews.pl/content/view/3397/40/
Selected response from:

kamilw
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1maksymalna intensywność
kamilw
4 +1wysiłek maksymalny/o maksymalnej intensywności
Robert Gulewicz


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
maksymalna intensywność


Explanation:
Tu jest przykład bazowego okresu z planu Michała Bartoszaka, te procenty to procent maksymalnej intensywności.
Przyjmij, że maksymalna intensywność to średnie tempo testu Coopera, czyli "wyścigu" trwającego 12 minut.
wtorek ok. 12km – 75%
środa ok. 15km – 70%
czwartek ok. 14km – 75%
sobota ok.10km – 80%
niedziela ok. 18km – 70%
http://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=31387&start=0

Praca nad rozwojem mocy wymaga wprowadzenia do treningu na stałe krótkotrwałych wysiłków o bardzo wysokiej intensywności, które pozwalają mięśniom przystosować się do pracy w warunkach maksymalnej lub prawie maksymalnej intensywności.
http://www.mtbnews.pl/content/view/3397/40/

kamilw
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
18 mins
  -> dzięki!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wysiłek maksymalny/o maksymalnej intensywności


Explanation:
HIIT (High Intensity Interval Training) to trening interwałowy, podczas którego przeplatany jest wysiłek o maksymalnej intensywności z wysiłkiem o intensywności umiarkowanej.
http://waliczek.pl/StrefaZdrowia/trening-hiit/

Okazuje się, że dla odpowiedniego podkręcenia tempa przemiany materii, wystarczy już 2-minutowy wysiłek o maksymalnej intensywności.
http://www.bodymania.pl/odzywianie/poranek-fit-skutecznie-ro...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2016-01-11 22:58:31 GMT)
--------------------------------------------------

Zacząłem pisać odpowiedź, zanim @kamilw wysłał swoją :)

Robert Gulewicz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Dziękuję! Z chęcią podzieliłbym punkty ;)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
15 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search