PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

flush out

Polish translation: schłodzić nogi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flush out legs
Polish translation:schłodzić nogi
Entered by: Kaig

14:00 Jan 28, 2016
English to Polish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Kolarstwo
English term or phrase: flush out
W zdaniu: Finish each session with 10 minutes of low-resistance, high-rpm spinning on your bike or trainer to flush out your legs.
Kaig
Poland
schłodzenie
Explanation:
...dla schłodzenia (nóg).
Chodzi dokładnie o to co Frank i Robert piszą, ale tak się powszechnie mówi. W bieganiu, i z tego co czytam w kolarstwie też.

"po tych ćwiczeniach (interwałach) jedź spokojnym tempem przez 30 minut i pozwól organizmowi na schłodzenie"
http://www.cyklomaniak.com.pl/2013/05/10-grzechow-gownych-po...

"W trakcie treningu co 5min wplatamy 30sek. sprinty osiągając maksimum możliwości. Pamiętajmy, że po zakończonym sprincie nie odpoczywamy, a od razu przechodzimy do tempa jakim jechaliśmy do tej pory. Schłodzenie: 10min spokojnej jazdy"
http://triathlon-trening.pl/treningi-triathlonowe/treningi-w...

"Aktywny odpoczynek po wyścigu lub ciężkim treningu, albo schłodzenie po ciężkiej sesji treningowej, czy odpoczynek pomiędzy interwałami."
http://xtri.pl/trening/funkcjonalna-moc-progowa-a-strefy-tre...

"Do kształtowania wytrzymałości tlenowej robi się sesje 30 minutową plus oczywiście rozgrzewka i schłodzenie."
http://www.bodyinfo.pl/kolarstwo-trening-interwalowy-na-rowe...

"W tym artykule opiszemy test 20-sto minutowy, który składa się z rozgrzewki, 20-sto minutowej jazdy indywidualnej na czas z maksymalną intensywnością i luźnej jazdy na schłodzenie organizmu."
http://akademiatriathlonu.pl/rss/trening/rower/1607-test-moc...
Selected response from:

kamilw
Grading comment
Wydaje mi się, że tak będzie najlepiej. Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1pozbyć się kwasu mlekowego
Frank Szmulowicz, Ph. D.
4schłodzenie
kamilw
Summary of reference entries provided
Robert Gulewicz

  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schłodzenie


Explanation:
...dla schłodzenia (nóg).
Chodzi dokładnie o to co Frank i Robert piszą, ale tak się powszechnie mówi. W bieganiu, i z tego co czytam w kolarstwie też.

"po tych ćwiczeniach (interwałach) jedź spokojnym tempem przez 30 minut i pozwól organizmowi na schłodzenie"
http://www.cyklomaniak.com.pl/2013/05/10-grzechow-gownych-po...

"W trakcie treningu co 5min wplatamy 30sek. sprinty osiągając maksimum możliwości. Pamiętajmy, że po zakończonym sprincie nie odpoczywamy, a od razu przechodzimy do tempa jakim jechaliśmy do tej pory. Schłodzenie: 10min spokojnej jazdy"
http://triathlon-trening.pl/treningi-triathlonowe/treningi-w...

"Aktywny odpoczynek po wyścigu lub ciężkim treningu, albo schłodzenie po ciężkiej sesji treningowej, czy odpoczynek pomiędzy interwałami."
http://xtri.pl/trening/funkcjonalna-moc-progowa-a-strefy-tre...

"Do kształtowania wytrzymałości tlenowej robi się sesje 30 minutową plus oczywiście rozgrzewka i schłodzenie."
http://www.bodyinfo.pl/kolarstwo-trening-interwalowy-na-rowe...

"W tym artykule opiszemy test 20-sto minutowy, który składa się z rozgrzewki, 20-sto minutowej jazdy indywidualnej na czas z maksymalną intensywnością i luźnej jazdy na schłodzenie organizmu."
http://akademiatriathlonu.pl/rss/trening/rower/1607-test-moc...


kamilw
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100
Grading comment
Wydaje mi się, że tak będzie najlepiej. Dziękuję!

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pozbyć się kwasu mlekowego


Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2016-01-28 14:16:03 GMT)
--------------------------------------------------

pozbyć się (nadmiaru) zakwasu

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2016-01-29 02:56:34 GMT)
--------------------------------------------------

Step 2
Cool down through exercise instead of simply stopping once you reach the point that you're too tired to continue your previous activity. Use light, continuous exercises such as walking for five to 10 minutes to allow your body temperature, breathing and heart rate to return to normal. The continued contractions of your muscles during the cooldown period will regulate blood circulation as well, preventing blood from pooling in the muscles and allowing fresh blood to flush out lactic acid and muscle-waste products.
http://healthyliving.azcentral.com/rid-excess-lactic-acid-mu...
cccccccccccccccccccccccc

Although the effectiveness of massage to flush out lactic acid after exercise
http://www.massagetherapy.com/articles/index.php/article_id/...
cccccccccccccccccccccc

Similarly, an easy “loosening up” run “to flush out the lactic acid” is unlikely to speed ...
http://www.time-to-run.com/theabc/postrun.htm


--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2016-01-29 02:59:46 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccc

Rozciąganie pomaga także zwiększyć temperaturę w mięśniach i wpływa na wypłukiwanie z nich kwasu mlekowego
http://rowery.trojmiasto.pl/Jak-pozbyc-sie-zakwasow-i-zregen...
ccccccccccccccccccc

KWAS MLEKOWY MIĘŚNIE: najświeższe informacje, zdjęcia, video o KWAS ... takie rzeczy na pozbycie się kwasu mlekowego z przepracowanych mięśni).
http://abc.forum.gazeta.pl/szukaj/forum/kwas mlekowy mięśnie

Większość na wiele sposobów stara się pozbyć kwasu mlekowego z tkanek

http://www.mydiet.pl/naujiena/bola-miesnie-po-treningu-nie-o...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 140
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za wytłumaczenie.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: I think they mean 'flush out the lactic acid buildup'
3 hrs
  -> My daughter is a marathoner. This is a common term among the runners. Thank you.




Reference comments


24 mins
Reference

Reference information:
https://books.google.pl/books?id=hcUDAAAAMBAJ&pg=PA114&lpg=P...

Częściowo chodzi o kwas mlekowy, ale chodzi też o uniknięcie efektu "spompowanych" nóg.

Robert Gulewicz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search