ultra-UV-cut

Polish translation: blokada UV

10:39 Apr 2, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: ultra-UV-cut
Okulary sportowe. Chodzi o zwięzłe określenie tego, że mają (chyba?) ultra-skuteczne odcięcie pasma UV światła.
Adrian Liszewski
Poland
Polish translation:blokada UV
Explanation:
Chronią przed nadmiernym światłem słonecznym, redukują odblaski od gładkich powierzchni typu mokra jezdnia, szyby samochodów. Bezpieczne - trudno tłukące, blokada UV. - https://optykwnecie.pl/szkla-przeciwsloneczne-zerowki/1490-p...

--

To jest 100-procentowa blokada UV, którą powinieneś szukać na etykiecie, ponieważ nie możesz stwierdzić, czy ją mają, po prostu patrząc na okulary. - http://pl.fitnesslifestylehealthclub.com/zdrowie/wybierz-naj...

--

Okulary przeciwsłoneczne w stylu retro z blokadą UV. - https://www.joom.com/pl/products/1516154125368816713-100-1-3...

--

Rzeczywiście, okulary przeciwsłoneczne z blokadą UV z obramowaniem lub dużymi ramkami są nadal zalecane przez Skin Cancer Foundation w celu ochrony powiek i wrażliwej skóry wokół oczu, które są typowymi miejscami dla raka skóry i starzenia wywołanego przez słońce. - https://pl.new-medic.com/can-sunglasses-lead-skin-cancer-920...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5nie przepuszczają ultrafioletu
Andrzej Mierzejewski
3z ultra-wysokim wpółczynnikiem blokowania promieni ultrafioletowych
Jacek Kloskowski
2blokada UV
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ultra-uv-cut
nie przepuszczają ultrafioletu


Explanation:
Tak bym to ujął, bez marketingowego nadęcia. ;-)

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ultra-uv-cut
z ultra-wysokim wpółczynnikiem blokowania promieni ultrafioletowych


Explanation:
Cut znaczy rowniez:
...
12. To reduce the size, extent, or duration of; curtail or shorten: cut a payroll; cut a budget; cut the cooking time in half.
13.
a. To remove or delete: cut a line from a poem.
b. Computers To remove (a segment) from a document or graphics file for storage in a buffer.
14. To lessen the strength of; dilute: cut whiskey with water.
https://www.thefreedictionary.com/cut

Filtr słoneczny, który ma wysoki współczynnik blokowania UVB/UVA jest niewłaściwie opracowany, ponieważ ogranicza wytwarzanie witaminy D.

http://przemyslkosmetyczny.pl/artykul/wspolczesne-strategie-...



Jacek Kloskowski
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ultra-uv-cut
blokada UV


Explanation:
Chronią przed nadmiernym światłem słonecznym, redukują odblaski od gładkich powierzchni typu mokra jezdnia, szyby samochodów. Bezpieczne - trudno tłukące, blokada UV. - https://optykwnecie.pl/szkla-przeciwsloneczne-zerowki/1490-p...

--

To jest 100-procentowa blokada UV, którą powinieneś szukać na etykiecie, ponieważ nie możesz stwierdzić, czy ją mają, po prostu patrząc na okulary. - http://pl.fitnesslifestylehealthclub.com/zdrowie/wybierz-naj...

--

Okulary przeciwsłoneczne w stylu retro z blokadą UV. - https://www.joom.com/pl/products/1516154125368816713-100-1-3...

--

Rzeczywiście, okulary przeciwsłoneczne z blokadą UV z obramowaniem lub dużymi ramkami są nadal zalecane przez Skin Cancer Foundation w celu ochrony powiek i wrażliwej skóry wokół oczu, które są typowymi miejscami dla raka skóry i starzenia wywołanego przez słońce. - https://pl.new-medic.com/can-sunglasses-lead-skin-cancer-920...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 76




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search