Anti-rotational elastic band for quick links.

Polish translation: bezskrętna elastyczna taśma dla karabinków

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Anti-rotational elastic band for quick links.
Polish translation:bezskrętna elastyczna taśma dla karabinków
Entered by: Kamila Ołtarzewska

14:00 Nov 6, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Sports / Fitness / Recreation / instrukcja kasku do wspinaczki
English term or phrase: Anti-rotational elastic band for quick links.
Jedna z części ochronnego kasku do wspinaczki.

Byłabym wdzięczna za wyjaśnienie (quick links)
Kamila Ołtarzewska
Poland
bezskrętna elastyczna taśma dla karabinków
Explanation:
Trochę strzelam, bo trzeba ewidentnie więcej kontekstu, ale spróbuję dać kontrodpowiedź bardziej w duchu wspinaczki, żeby nie poszło dalej coś zupełnie przypadkowego.

Moim zdaniem chodzi o to, że kask może mieć taśmę, która się nie skręca, dzięki której kask można podpiąć za pomocą karabinka do plecaka, uprzęży itp. Wnioskuję, że taśma jest bezskrętna, aby nie wprowadzać naprężeń i dyskomfortu, gdy obrócimy kask. Coś na zasadzie bezskrętnego węża prysznicowego (anti-rotation shower hose).

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2019-11-07 07:02:12 GMT)
--------------------------------------------------

Uzupełniam:
Poprzez dyskomfort rozumiem tutaj to, że kask trzeba obrócić ręką z powrotem.

A karabinek (quick link) wygląda tak:
https://sklep.rojam.eu/product-eng-6820-8mm-Quick-Link-Delta...



Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
ja wpisałam (za Prozem) "szybkozłączek"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2zapobiegająca skręceniu lina elastyczna dla szybkozłączy
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1bezskrętna elastyczna taśma dla karabinków
Paweł Janiszewski


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
anti-rotational elastic band for quick links.
zapobiegająca skręceniu lina elastyczna dla szybkozłączy


Explanation:
Apparently, the band resists being twisted - przeciwskrętna?

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 132

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Paweł Janiszewski: Moim zdaniem za duża zgadywanka.
14 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
anti-rotational elastic band for quick links.
bezskrętna elastyczna taśma dla karabinków


Explanation:
Trochę strzelam, bo trzeba ewidentnie więcej kontekstu, ale spróbuję dać kontrodpowiedź bardziej w duchu wspinaczki, żeby nie poszło dalej coś zupełnie przypadkowego.

Moim zdaniem chodzi o to, że kask może mieć taśmę, która się nie skręca, dzięki której kask można podpiąć za pomocą karabinka do plecaka, uprzęży itp. Wnioskuję, że taśma jest bezskrętna, aby nie wprowadzać naprężeń i dyskomfortu, gdy obrócimy kask. Coś na zasadzie bezskrętnego węża prysznicowego (anti-rotation shower hose).

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2019-11-07 07:02:12 GMT)
--------------------------------------------------

Uzupełniam:
Poprzez dyskomfort rozumiem tutaj to, że kask trzeba obrócić ręką z powrotem.

A karabinek (quick link) wygląda tak:
https://sklep.rojam.eu/product-eng-6820-8mm-Quick-Link-Delta...





Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
ja wpisałam (za Prozem) "szybkozłączek"




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search