nozzle

Polish translation: dysza

16:56 Jan 15, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: nozzle
wiem ze bylo, ale tym razem jest w lepkosciomierzu.Co ma ten przyrzad - dysze, czy tez chodzi o srednice kapilary? W internecie znajdowalem to glownie na rosyjskich stronach, a tekst mojego oryginalu tez jest po "rusko-angielskim". Kontekstu brak - poza tym ze to noozzle ma taka a nie inna srednice.
Jakub Szacki
Poland
Polish translation:dysza
Explanation:
wygalda na to ze tak

'w określonej temp. przez kalibrowaną dyszę lepkościomierza Saybolta wypływa 60 cm 3 tej'

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 17:13:52 (GMT)
--------------------------------------------------

well, troche sie pospieszylem - www.donserv.com.pl/kategorie.html: \"• Lepkościomierze Hoopplera • Lepkościomierze kapilarne • Lepkościomierze kulkowe\"


www.ibdim.edu.pl/struktura/zaklady/tn/mozliwosci/main.htm: • Lepkościomierz Brookfielda • Lepkościomierz kapilarny • inne


bomis.pl/w_numerze.php?artykul=przemyslowe_srodki_smarne/pss0001.htm : Do pomiaru lepkości kinematycznej używa się przeważnie różnego rodzaju lepkościomierzy kapilarnych

http://www.elf.com.pl/elf-lub/html/artykul/hyd/hydraulika1a.... \"4.2. Pomiar lepkości kinematycznej

(ISO 3104, PN-81/C-04011, ASTM D 445, AFNOR T 60100)

Do pomiaru lepkości kinematycznej używa się przeważnie różnego rodzaju lepkościomierzy kapilarnych. Lepkość kinematyczna jest określana na podstawie czasu przepływu, określonej objętości cieczy przez kalibrowaną kapilarę, w ściśle określonych warunkach pomiaru i w ściśle ustalonej temperaturze, zgodnie z wzorem (4):

n = k . t

gdzie:

n - lepkość kinematyczna,

k - stała kapilary,

t - czas przepływu cieczy o określonej objętości, przez kapilarę. \"

i wiele innych.... zmieniam zeznania - kapilara
Selected response from:

Radek Podolski
Grading comment
ta odpowiedz zawiera obie mozliwosci, wiec nie moze nie byc wlasciwa. Dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dysza
Radek Podolski
4kapilara
Teresa Jaczewska
3dysza
Jerzy Czopik


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dysza


Explanation:
wygalda na to ze tak

'w określonej temp. przez kalibrowaną dyszę lepkościomierza Saybolta wypływa 60 cm 3 tej'

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 17:13:52 (GMT)
--------------------------------------------------

well, troche sie pospieszylem - www.donserv.com.pl/kategorie.html: \"• Lepkościomierze Hoopplera • Lepkościomierze kapilarne • Lepkościomierze kulkowe\"


www.ibdim.edu.pl/struktura/zaklady/tn/mozliwosci/main.htm: • Lepkościomierz Brookfielda • Lepkościomierz kapilarny • inne


bomis.pl/w_numerze.php?artykul=przemyslowe_srodki_smarne/pss0001.htm : Do pomiaru lepkości kinematycznej używa się przeważnie różnego rodzaju lepkościomierzy kapilarnych

http://www.elf.com.pl/elf-lub/html/artykul/hyd/hydraulika1a.... \"4.2. Pomiar lepkości kinematycznej

(ISO 3104, PN-81/C-04011, ASTM D 445, AFNOR T 60100)

Do pomiaru lepkości kinematycznej używa się przeważnie różnego rodzaju lepkościomierzy kapilarnych. Lepkość kinematyczna jest określana na podstawie czasu przepływu, określonej objętości cieczy przez kalibrowaną kapilarę, w ściśle określonych warunkach pomiaru i w ściśle ustalonej temperaturze, zgodnie z wzorem (4):

n = k . t

gdzie:

n - lepkość kinematyczna,

k - stała kapilary,

t - czas przepływu cieczy o określonej objętości, przez kapilarę. \"

i wiele innych.... zmieniam zeznania - kapilara


    Reference: http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=101936&kid=26
Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010
Grading comment
ta odpowiedz zawiera obie mozliwosci, wiec nie moze nie byc wlasciwa. Dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak: maciej andrzejczak
5 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dysza


Explanation:
Raczej w technice to dysza, nie kapilara
A w lepkościomierzu musiałbym to zobaczyć.
Jeśli jest to rurka, z której coś wylatuje, to będzie dysza.
Kapilara to raczej nie coś, do czego tłoczy się płyn, żeby potem z niej wypływał...

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapilara


Explanation:
Lepkościomierz przepływowy ma kapilarę. Mierzy się czas przepływu określonej objętości cieczy przez tę kpilarę i oblicza lepkość. Czas przepływy cieczy jest wprost proporcjonaly do jej lepkości i odwrotnie proporcjonalny do średnicy kapilary

:)

Teresa Jaczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 703




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search